תוכן העניינים

עמוד:9

פול הירסט צורות הידיעה , חינוך כולל ופיתוח התבוניות 268 ג ' סלומון ות ' אלמוג כישורים אינטלקטואליים הנדרשים לתפקוד מוצלח במאה ה 271 21 נמרוד אלוני ארבע אוריינויות : תרבותית , ביקורתית , אקדמית ופדגוגית 275 . 5 אתגרים מומריימ בחינוך ובחברה 283 מבוא : האתיקה כתשתית לפדגוגיה 284 ממורשת היהדות : ציוויי מוסר מרכזיים 296 ממורשת הנצרות : מתורת ישו 297 ממורשת האיסלם : מוסר וצדק מן הקוראן 298 ממורשת סין : מתורת קונפוציוס 299 ממורשת סין : מתורת לאו צה 301 ממורשת הודו : מתורת הבודהא 302 אלסדר מקינטייר אתונה הקלאסית : על מצוינות אנושית ומידות טובות של האישיות 304 אפלטון השיקול המוסרי על פי סוקרטס 307 אריסטו השלמות המוסרית נקנית על ידי ההרגל 309 הרמב " ם על ארבע השלמויות של האדם 310 ז ' אן ז'אק רוסו על נחיצותה וטבעה של האמנה החברתית 313 עמנואל קאנט מאפייניה של נקודת הראות המוסרית 315 ג ' ון רולס צדק בהבניה הוגנת של המציאות החברתית 321 מייקל וולצר המאבק לשוויון : לא כפיית אחידות כי אם אפשור אנושיות 325 ברוך שפינוזה טובים הם אלה הדברים שמועילים לאדם על פי טבעו 326 ג ' ון רולס דברים , מעשים ובני אדם שראוי לומר עליהם שהם טובים 327 יעקב שלנגר על מושג החיים הטובים 329 סנקה להתרחק מן ההמון והבליו ואכזריותו 332 סנקה להתנהג עם אנשים על פי ערכם הפנימי 333 פרידריך ניטשה השתעבדות לעבודה מביאה על האדם טמטום וגסות טעם 334 אורטגה אי גאסט חיים נאצלים לעומת חיים המוניים 335 זיגמונד פרויד על הצורך בדיכוי היצרים ועידונם כדרך לקיום תרבותי 337 זיגמונד פרויד הילד צריך ללמוד את חוכמת כיבוש היצרים 339 ז ' אן פול סארטר אנשים טובים בורחים מחירותם ומסוגלים לרע ביותר 340 ג ' ון סטיוארט מיל חירויות הפרט בתרבות ליברלית 341

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר