ראשית דבר

עמוד:10

הביטו בו התלמידים בעזות ואמרו , "לא ! לא מעיין . " " טוב " , אמר המורה , "אז לא מעיין " . " לא " , חזרו התלמידים בצער וכעס . " טוב " , חזר המורה , "אז לא " . והוא פנה לאחור והחל לטפס שוב במעלה ההר . עוד נשוב אל המורה , ההר והמערה בסוף הדברים . אין כנמצא נושא מעניין , מרתק וחסר תשובות כל כך כמו החיים עצמם - חיינו שלנו . אינסוף שאלות ותשובות חסרות ערך . מהי משמעות החיים ? מהי הסיבה לקיום חיים ? מדוע אנחנו כאן ? ומשאנו כאן , האם ישנה איזושהי מטרה שאנו צריכים לדבוק בה ? כיצד עלינו לחיות ? כיצד נעניק משמעות לחיינו ? ומדוע אנו כה זקוקים לתשובות לשאלות אלו ? מאות אלפי ספרים , מאמרים וחיבורים נכתבו על מהות החיים ולא עשו אותנו חכמים יותר - אנו עדיין שואלים את אותן השאלות , תוהים את אותן התהיות וזועמים על אי יכולתנו המובנית לענות . בלתי אפשרי לסכם את מהות החיים במילה אחת . אך בספר שלם - אולי ניתן להציע תשובות שיש להן משמעות . אבחנה : על מנת לכתוב ספר על מהות החיים צריך אדם שיהיו לו לפחות שלוש תכונות : בורות , טיפשות וחוצפה . בורות , כדי שיחשוב שרעיונותיו חדשים ו / או מקוריים . טיפשות , כדי שיחשוב שהם בעלי ערך . וחוצפה , כדי לחשוב שראוי לספר עליהם לאחרים . מחקר ממצה שערכתי בשלושים השניות האחרונות , מעלה כי שלוש תכונות אלו מגיעות לשיא בסביבות גילאי , 13-17 אחר הן דועכות , ובסביבות גיל ארבעים חוזרות . במקרה שלי , אני שמח לדווח , הגיעו שלוש תכונות אלו לרמה המתאימה .

קדמת עדן, בית הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר