פתח דבר סשה וייטמן

עמוד:10

לשמש כעוזר הוראה לשיעורו המפורסם בסורבון על 4 הקלאסיקות של התיאוריה הסוציולוגית . לאחר שארון עמד מקרוב על שיעור קומתו של עוזר ההוראה שלו , הוא מינה אותו לנהל בפועל את n Centre de sociologie europeenne ( המרכז לסוציולוגיה אירופית , ( שאותו ייסד זמן קצר קודם לכן במסגרת n noEH ESS ) Ecole des hautes etudes en sciences sociales הספר הגבוה ללימודים במדעי החברה . ( לא עבר זמן רב בטרם עלה בידו של בורדייה להקים ולהנהיג את מה שהפך עד מהרה לקבוצת מחקר שהייתה פרודוקטיבית באופן יוצא מגדר הרגיל ושחלק לא מבוטל מחבריה הפכו בהמשך לדמויות בולטות בזכות עצמן בדיסציפלינה . בעבודתם כבמעין קולקטיב מחקר , הם גייסו כספים שהספיקו לביצוע מגוון מרשים של עבודות מחקר אמפיריות , אשר עסקו בין היתר במערכת בתי הספר , במוזיאונים לאמנות , בסטטיסטיקה לאומית , בצילום , בשדות האמנות והספרות , בהשכלה הגבוהה , במהגרים ובחברה הכפרית . הוא ייסד כתב עת משלו , sciences sotiales Actes de recherches en ( רש 1 מ 1 ח של מחקרים במדעי החברה , ( ערך אותו ופרסם בו מאמרים רבים פרי עטו . הוא התמנה לשמש כעורך של סדרה חשובה בהוצאת הספרים Editions de 5 , Minuit ודאג , בין השאר , לתרגומן של עבודות מאת ארוינג גופמן ( השניים נעשו קרובים למדי ) וארוץ פאנופסקי , ולהבאתן בדרך זו לתודעת ציבור הקוראים הצרפתי . מאוחר יותר , בשנות השמונים המוקדמות , בורדייה נבחר לעמוד בראש הקתדרה . 4 רמון ארון crc , דרך בהגות הסוציולוגית . שני כרכים . תרגום י קרלה פרלשטיין . עריכה מדעית : יעל אנוך . תל אביב : האוניברסיטה הפתוחה , . 1993 . 5 אחר כך עבר Ed . du Seuirt ובשנותיו האחרונות יסד בית הוצאה לאור משלו , travD ) Raisons d'agir לפעולה . (

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר