תשובות הרמב"ם

עמוד:3

שהר תם נטרנא ... מ ואצ י ע מכן מאלכין אלתלת ותם אלטבקתין אל אלעלו מן באב אלסד ואלמטבך אלדי פיה ג 23 ] שאלה פי רגל טלק זוגתה וכתב להא גט וכתמו פיה שאהדין וסלמה להא אמאם אלשאהדין אלמדכורין תם אופאת אלעדה ואזוגת לרגל אכר ורזקת מנה אולאד 11 פלמא ראי אלזוג דלך לחקתה גירה עלי זוגתה כיף טלקהא ואזוגת אלגריב פמצא ותבת מסטור בשני עדים כשרים עלי שהוד אלגט אנהם בעלי עברות ולם יזאלו משהורין בארתכאב אלמחארם ומבטלין אלמצות אלעמלייה מתל מצות ציצית ותפ [ י ] לין וסוכה ולולב ומתעדיין עלי לאו לא תקיפ"ו פא"ת ראשכ"ם ו [ מ ] חלקוה בפרהסיא וגיר דלך ממא הו גיר משהוד ללעיאן וילזם פיה כרת ויסמעו בה אליהוד דלך ענהם דאים ומםתפאץ מן אקאוילהם אנהם בועלי נדות להכעיס מע עלמהם בוגוב תחרים דלן עליהם מן אלשרע תם אחצרה בידה קצדא מנה אן תחרם עלי אלאכר ויכרגו אלאולאד ממזרים מא אלדי יעמל פי הדה אלקציה פי אמר אלזוגה ואלולאד ואלשהוד ותביין לנא בפצלהא אלקצייה ביאן שאפי כמא 2 b תעלמנא מן [ אלחצרה ותצע ] | לנא אלחצרה קאנונא נעתמד עליה פי אמר השליש ואח"כ שתי הקומות ה ... העליה מפתח המחיצה והמטבח אשר בה v ג 1 שאלה בדבר אדם אשר גרש אשתו וכתב לה גט וחתמו בו שני עדים ומסר אותו לה לפני העדים הנזכרים . אח"כ השלימה תקו פת המתנתה ונישאה לאדם אחר וילדה לו בנים וכאשר ראה הבעל זאת עברה אותו רוח קנאה לאשתו כיצד גרשה ונישאה לאחר . הלך וקיים שטר בשני עדים כשרים על עדי הגט שהם בעלי עברות ועודם ידועים כעוברים על איסורים ומבטלין המצוות המעשיות כגון מצות ציצית ותפילין וסוכה ולולב ועוברים על לאו לא תקיפו פאת ראשכם ומגלחים אותה בפרהסיא וזולתי זה ( עבירות ) שאינן נראות לעין ושמתחייב בהן כרת והיהודים מספרים בזה תמיד זאת עליהם ומקובל לפי דבריהם שהם בועלי נדות להכעיס אף כי יודעים הם שאיסור הדבר מחייב אותם מן הדין . אח"כ הביאו ' בידו ברצותו שתיאסר על האחר ויצאו הילדים ממזרים . מה ייעשה בזה העניין בדבר האשד , והילדים והעדים ויבאר לנו בחסדו העניין באר היטב , כמו שלמדנו מ [ כבודו ויקבע ] i לנו כבודו כלל , שנסמוך עליו , בדבר העדו ג . כי"ס י"ז , ם ן קע"ה . . 1 אולאד : 0 ן : בן » אבל בהמשך : שיצאו בניה ממזרים . . 2 משהוד : = משאהד , ! 27 § פ ן : שהוא מפורסם ( בחייוב 1 (! "מפורסם , " כלר משהור ( במקום משהוד ) אפשרי הן לפי ההמשך והן לפי צורת ד' —ר / . 1 השלימה תקופת המתנתה : "עדה" מציינת בהלכה המוסלמית את תקופת המתנתה של האשה לפני נישואיה החדשים , רי ברגשטרסר , 86 והשווה משנה יבמות ד , י , ה' גירושין פי"א הי"ח , וגם . 222 §

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר