התגובה: 'אמן!'

עמוד:957

להזכיר אף את 'שלמה בן יוסף ואחיו של שלמה בן יוסף , ' וכתב בהימנון בית"ר 'מגוב ריקבון ועפר' את השורה 'הוקם לנו גזע' במקום השורה המקורית : ' יוקם לנו גזע . ' שם פסק את פסוקו : 'ילדי בארץ ישראל מיטיבים "לכתוב" ממני , ברור יותר , קצר יותר . ממרחקים בשם מיליונים , חדור חרדת קודש ואהבה , אני שולח את חתימתי לאשר הם "כותבים" ואת ברכתי לאשר הם יעשו' .- " ?"' אחד 'הספר הלבן שאל ז'בוטינסקי לאופיה של תגובת הסוכנות והוועד הלאומי והשיב , 'שהיישוב הסוכנותי לא יגיב . גרוע מזה : הוא יפנה בעצמו לממשלה ויתחנן לפניה , שיהיה שיתוף פעולה בינו לבינה ... הוא ישלים עם הכול וללא יוצא מן הכלל ; הוא יקבל באהבה את המכות הקשות ביותר . ' ... הרי ' עמוקה וכוללת היא סבלנותו של היישוב , ' בייחוד ש'הספר הלבן מכוון במישרין נגד הגולה ולא נגדו ( חוץ מן האיסור של רכישת קרקעות . ( בקיצור : אין לצפות ל'גבורה' מיוחדת מצד היישוב הסוכנותי . והוא שאל היאך יתייחסו לאנשי המנגנון היהודיים המשתתפים במישרין בפעולות אנטי יהודיות , והעז להשיב על השאלה , ש'עוד מעט ונשמע אידיאולוגיה חדשה : כן , ביניין הארץ דורש שכול שוטר חרש יהודי ימשיך לבלוש ; ודווקא בנאמנות , בדביקות לויאלית - שאם לא כן עלולים לפטרו ממקום עבודתו . אולם הבלש יוסיף לשאול : ומה בדבר הסכנה לחיי ז אז נזכה גם לכך : כשם שריבונו של עולם צייד את קיץ בכתב ברזל ואיים בשיבעה עונשים על כל אשר יעז לפגוע ברוצח נחמד זה — כך גם יוכרז על חסינותם של המרגלים היהודיים ; והייתי יכול כבר היום לקרוא בשם העיתון , שבו יידפס מאמר , שישתדל להוכיח עד מה קדושה היא שליחות הבילוש ; אף בשמו של המחבר לא אתקשה לקרוא . ' ומשהגיע לשאלה האקוטית של ההבלגה כבר לא דיבר בנוסח של מאורעות , אלא בנוסח של מילחמה , והזכיר שנגד אווירוני גרמאניה במילחמת העולם הראשונה יצאו אווירוני בריטאניה להתקיף ערי גרמאניה , אף על פי שידעו מראש שיפגעו 'גם בחפים מפשע , בנשים , ואולי גם בילדים . ' במילחמה אין שואלים מה 'עדיף' — לירות או לא לירות , אלא זו השאלה האחת הראויה : מה 'גרוע יותר : ' 'להישחט ולהשתעבד ללא התנגדות או להתנגד בכול האמצעים , אף האכזריים ביותר , מכיוון ש"עדיף" אינו קיים במיקרה זה כלל . כל הקשור במילחמה הוא "רע" ו"טוב" אינו קיים כלל . עת יורה אתה לעבר חיילים זרים - אל נא תעשה שקר לעצמך ואל תדמה בנפשך , שיורה אתה ב"אשמים . " מה טוב זוכר אני את ה"אשמים" הללו שבחזית ארץ ישראל בשנת 1 1918 איכרים טורקים , בחורים פשוטים וטובים , ... ולאיש מהם לא היתה טענה לא נגד בריטאניה ולא נגד הלגיון שלנו , ולכול אחד מהם היתה אך שאיפה אחת - הביתה ... עת נורה אחד מהם , היה זה פשע נגד אלוהים ובני אדם , בדיוק באותה מידה כאילו היה נהרג מישהו מאתנו ואולי אף חטא גדול יותר , כיוון שאנשי הלגיון היו לפחות מתנדבים . אילו פתחנו בחשבונות מה עדיף , הרי החשבון פשוט מאוד : בר צונך להיות "טוב , " אנא , הרשה שיהרגוך וותר על הכול ... רק שאלה אחת אפשר להציג : מה גרוע יותר ן כלום להמשיך בהבלגה , להמשיך ולהשקיף בשקט על הרג יהודים ועל התגברותה של ההכרה בין הערבים שהפקר אנחנו , ולהשלים עם כך שאצל האנגלים ובעולם כולו מתחזק והולך הרושם שאנו בוץ , סמרטוט , שלא כדאי להביא בחשבון כבעל ברית בימי סכנה ... ? הגרוע מכול הסיוטים , שהעולם שמע עליהם אי פעם הוא הסיוט ששמו גלות ; וה גרועה והאפילה מכול תכונות הגלות היא המסורת של הפקרת הדם היהודי , הדם המותר , שביחס לשפי כתו אין איסור , ועליו אין משלמים כל מס . לתופעה זו הושם עכשיו קץ בארץ ישראל : אמן . -011 ' ! פעולות אצ"ל נתרחבו והעמיקו , ונתגבר החשש , שתנופח הפעולה העצמאית של אצ"ל תגרור התפרצותה של מילחמת אחים ביישוב , שתתפשט אל הגו לה . ידיעות אזעקה הגיעו ממקורות שונים , וז'בוטינ סקי ניסה מחדש לקשור חוטים אל ראשי ה'הגנה' מתוך תקווה שיצליח בלונדון מה שלא הצליחו בתל אביב . 2042 ' ) ( 2040 העלבון ; 'המשקיף . ( 1939 . 5 , 29 ' , ( 2041 מאחרו של דבוטינסקי 'אמן נדפס ב'מאמענט / 1939 . 7 . 9 ( כרך 'בסער , ( 218—209 ' , אף בישיבות הוועד הפועל הציוני ( מאי ; 1939 יוני ( 1939 נשמעו מעט דברים החורגים מן הקו הרשמי שהשתלט במדיניות הסוכנות , מפיהם של תאיר גרוסמאן - ) מדינתיים ( ' ופרץ ברנשטיין ' ) כלליים . ( ' הרב מא-ר ברלין הזכיר , שיש לא רק פסוק 'לא תרצח ' , אלא אף פסוק 'לא תחיה כל נשמה ' , ברם הרב פישמאן / מימון / נזקק להסביר דבריו נגד ה'הבלגה' ( א"צ , ; s 25 / 1836 . ( s 25 / 1835 ( 2012 הניסיונות הארץ ישראליים לחדש דיונים על אודות הסדר מוסכם נדונו מראש לכישלון , משום עמדתו של בן גוריון , שלא היה מוכן לוותר אף במשהו בסמכותו שלו

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר