1 ההתפתחות הנפשית של הילד

עמוד:12

או תקופות של התפתחות , המציינים את הופעת מיבני-הנפש , הנבנים בזה אחר זה : א . שלב הרפלכסים , או המערכות התורשתיות , הנטיות האינסטינקטיביות הראשונות ( היניקה ) והריגושים ( האמוציות ) הראשונים . ב . שלב ההרגלים המוטוריים הראשונים , תפיסות-החושים המאורגנות הראשונות , וכן הרגשות המבוהלים הראשונים . ג . שלב האינטליגנציה ה $ נסורית-מ 1 ט 1 רית או המעשית ( קודם לרכישת כושר-הדיבור , ( של הוויסותים ההיפעלותיים היסודיים , ושל הקביע 1 ת החיצוניות הראשונות של ההיפעלותיות . שלבים ראשונים אלה מקיפים את תקופת הינקות ( עד שנה-וחצי-שנתיים בקירוב , כלומר קודם להתפתחות הלשון והחשיבה ממש . ( ד . שלב האינטליגנציה האינטואיטיבית , הרגשות הביןאישיים הספונטאניים והיחס החברתי של ציות למבוגר ( מן השנה השנייה עד השביעית , או חלקה השני של ראשית הילדות . ( ה . שלב הפעולות השכליות הקונקרטיות ( ראשית ההגיון ) והרגשות המוסריים והחברתיים של שיתוף-םעולה ( מן השנה השביעית עד השנה האחת-עשרה-שתים-עשרה . ( ו . שלב הפעולות השכליות הפשוטות , של עיצוב האישיות והשתלבות היפעלותית ושכלית בחברת המבוגרים ( תקופת ההתבגרות . ( כל שלב משלבים אלה מצטיין בהופעת מיבני-נפש מקוריים , שצורתם מבדילה אותם מקודמיהם . הצד המהותי שבמיבני-

ספרית פועלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר