הקדמה

עמוד:7

הקדמה הספר שלפנינו מתמקד בעיר תל אביב - באופן שבו תועדה על ידי הקולנוע הישראלי במספר סרטים חשובים שנעשו בה ( מציצים , נורית , בלוז לחופש הגרול , לאשם : no באחד הרומנים היותר חשובים שנכתבו בה ועליה מאז ומעולם ( זיכרון דברים ;( ובכמה יוצרים וזרזי תרבות מרכזיים ( אורי זוהר , חנוך לוין , דן בן אמוץ , עמוס קינן , ( שפעלו בתוכה והשפיעו ממנה על אופיה של התרבות הישראלית . הסקירה הכללית של התפתחות הקולנוע בארץ , מפרספקטיבה תל אביבית , מנסה להבליט את המקום המרכזי אותו מילאו החיים התל אביביים והקולנוע העברי והישראלי בעיצוב החברה והתרבות בארץ . מטרתה להפריך דעות קדומות ותחושות מוטעות , הרווחות בקרב רבים בציבור הישראלי , לגבי "מסכנותו" וחלקו המועט של הקולנוע שנוצר ומיוצר בארץ ביצירת תשתית ותמונת עולם אידיאית משותפת לכל תושביה . במקביל ייעשה ניסיון להזכיר , לכל מי ששכח , עד כמה מתקיימת תל אביב כצל עובר , נוכח נפקד , כמעט בכל סרט ישראלי ; כמה היא מרכזית בחלק עצום מהם , וכמה היא מככבת כשחקן מרכזי ומשמעותי בחלק גדול מהם . כך למשל בסרטי העלילה הארוכים עפולה אקספרס ומד נאלס , [ 19971 חסר של אמת , [ 19961 מעני לים , [ 19931 אהבל / ד , האחרונה של לורה ארלר , החיים על פי אגפא , חסר מופלא , ערב בלי נעמה , מקס ומוריץ , [ 1992 ] שלדל , [ 19911 יומן , אש צולבת , רומן אמיתי , אבא גנוב , 2 רסיסים , 11989 ] יהושע יהושע , לול , נישואים פיקטיביים , בגלל המלחמה ההיא , תל אביב-לוס-אנגילס , בצילו של הלם קרב , [ 1988 ] תל אביב-ברלין , בלוז לחופש הגדול , לא שם זין ,

ישראל. משרד הבטחון. ההוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר