יא. המרת דת

עמוד:128

115 יהודי שהתאסלם ושב ליהדות [ 225 / 1 ] התעודה [ בעניינו ! של באביר באכיר אבו אל עיש תבע את אבראהים בן יוסף היהודי בטענה , כי הוא אמר ' את שתי העדויות והוכתר בכתר האסלאם [ בהיותם ] בספינה בדרכם מארץ מצרים לארץ טריפולי . [ אבראהים ] נשאל על אודות העניין והכחיש . [ הקאדי ] חזר בפניו על השאלה פעם אחר פעם , בעוד [ אבראהים ] עומד בתוקף על ההכחשה . אז ביקש [ הקאדי ] את התובע באכיר [ להביא ] ראיה שתעיד על כך נגדו . או אז הביא [ התובע ] את חאג'י דרמש אבן אחמר מקיסאריה וחאג' עלי אבן מחמד מאדנה . [ הקאדי ] ביקש מהם להעיד על אשר הם יודעים בעניין זה . שניהם העידו כי היו בדרכם מכיוון מצרים לעבר ארץ הצפון בספינה , וכי אבראהים הנזכר היה עמם [ כשהוא לבוש ] כדוגמת היהודים . איש מתושבי עזה , שאין הם יודעים את שמו , הביר אותו ואמר לו : "מדוע אתה לובש בגדי יהודים לאחר שהתאסלמת " ? ונזף בו . אז אמר [ אבראהים שוב ] את שתי העדויות , השליך את המצנפת הצהובה ולבש בגדי מוסלמים והמשיך [ לנהוג ] כך עד אשר פגשוהו בטריפולי והוא עודנו מוסלמי . לאחר מכך , לפני תאריכו [ של מסמך זה ] ביום שישי [ ב 2 [ ו בחודש תאריכו [ של מסמך זה ] מצאו חאג' דרמש בשכונת היהודים כשהוא חובש מצנפת צהובה . [ אבראהים ] הכחיש זאת . אז בא [ באכיר ] למושב בית הדין של השריעה הנאצלה והודיע על כך . [ אבראהים ] הנזכר הובא [ לבית הדין ] ונתבע על כך . שני העדים הנזכרים העידו באורח חוקי בפניו , בי הוא אמר ק ודם לכן את שתי העדויות כפי שצוין לעיל . [ הדבר ] נרשם ב 6 ו בחודש שעבאן שנת ' . 937 1 במקור : "נטק 2 . " שתי העדויות : "אין אל מבלעדי אללה- ו"מדומד הוא נביאו , " אשר האומר אותן נהיה למוסלמי על פי האסלאם . ג הכוונה לעיר טריפולי הצפונית , זו שבלבנון של ימינו . 4 הכוונה לקיסרי שבאנטוליה . 5 במקור : "בלאי אל שמאל 6 . " במקור : "אקר , " שפירושו.- "אישר . " 7 במקור.- "עמאמה , " שהוא כיסוי הראש המסורתי , ואשר ? צבעיו משתנים . פרטים רבים ראה אצל דתי , בגדים , עמי 05 ג-ו 1 ג . הצהוב היה הצבע שיוחד ליהודים כדי להבדילם מאחרים , וכיסוי הראש הוא הבולט והמתאים מכול לצורך זה . וראה להלן , תעודה מסי 42 ו . 8 מילולית.- ממשיך עדיין באסלאם . 4 9 באפריל . isji

יד יצחק בן-צבי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר