מבוא

עמוד:12

12 יועד אליעז של הארץ . כפלסטיני הוא אינו יכול להשלים עם ראיית ארץ אבותיו כארץ ריקה, עזובה ושוממה . כאחד מהילידים המקוריים של הארץ הוא מסרב להכחשת קיומו, להכחשת קיומן של ערים וכפרים נושבים, של חברה ותרבות ושל בני האדם שהוא אחד מצאצאיהם . אנחנו, צאצאי המתיישבים הציונים, עשויים להזדעזע מהדרך שבה הובילו אותנו להאמין ב"זכותנו על הארץ" במסגרת "היסטוריה יהודית", בעוד שבפועל אנו פועלים במסגרת היסטוריה נוצרית . יקשה עלינו להשלים עם מלאכת העלאת קורבנות עבור ארץ שאבותינו רצו רק להתאבל עליה ולכל היותר להתגעגע אליה . הזעזוע של הקורבנות נובע מעזות המצח ומהגזענות של אירופה בהכחשת אמיתות קיומם הפיזי ; הזעזוע של המקרבנים עשוי לנבוע מההכרה במקורם הנוצרי של הרעיונות והסנטימנטים שעל פיהם חונכנו, בהכרה שהאופנים שבהם למדנו לדעת ואף לאהוב את הארץ, את התנ"ך ואת הלשון העברית אינם קשורים למסורת יהודית, אלא מבוססים על מסורת של חינוך נוצרי . רעיונות תיאולוגיים נוצריים עומדים בבסיס ההתנהגות של הסובייקט הציוני, וצידוקים תיאולוגיים נוצריים מאפשרים לסובייקט הציוני להיות כפי שהוא, ומדריכים אותו לראות את מה שאינו ולהכחיש את מה שהנו . מכאן שהסנטימנט הציוני כלפי הארץ כולו נוצרי . המקורות הנוצריים של האידיאולוגיה הציונית נחקרו על ידי אמנון רז – קרקוצקין . רז – קרקוצקין חקר את מושג ה"חזרה" בשיח 2 כי מושג זה מתייחס אל חזרתם של יהודים אל תפיסת הציוני וטען ההיסטוריה הנוצרית . מחקרו של רז – קרקוצקין עוסק במקור הנוצרי של האידיאולוגיה הציונית במושגים טמפורליים ) הקשורים לממד הזמן ( . המחקר שבספר זה מתייחס למקור הנוצרי של האידיאולוגיה הציונית במושגים הקשורים לממד המרחב . בעיני המתיישב היהודי יש חשיבות רבה מאוד למקור הנוצרי של האידיאולוגיה ושל הפרקטיקות המיוחדות לכיבושה של פלסטין . החשיבות נובעת מכך שהצידוק להתיישבותו בארץ מצוי במקורות

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר