דבר העורכים

עמוד:12

12 | סוגות בספרות הפופולרית דיכוטומי, הטובים והנבלים ברורים ומוכרזים, בעוד שהמאבקים של סמיילי אינם ניצחון של המוסרי על הבלתי מוסרי, של דמוקרטיה על פני דיקטטורה . עבור לה - קארה, הנבל אינו אלא השכפול, תמונת הראי של הסוכן שלך . הגרסה הישראלית נוטלת קמצוץ מהזוהר ומהפאתוס של בונד ומעט מהבירוקרטיה של סמיילי, אבל לא מזדהה עם אף אחד מהם . תחת זאת, הצבע או הגוון הישראלי מבטאים מקום קטן ודחוס שאין בו אנונימיות וקשה לשמור בו על סוד . ספרות ריגול פופולרית נוספת בישראל כוללת רומנים לא בדיוניים, הרחבה של כתבת תחקיר עיתונאית המעלה שאלות של אמת בתיעוד . המסע בעולם הסוגות הפופולריות שמציע ספר זה, מאפשר מבט רענן וייחודי שקושר בין ההנאה שמסבה קריאת יצירות פופולריות, לבין "אחורי הקלעים" של היצירה, האופן שבו היוצרים והיוצרות ניגשים לכתיבת הספר והתנאים החברתיים שמנביעים את היצירה המסוימת . עריכת האסופה לוותה אף היא בתחושת הנאה, ואנו מקווים שתחושה זו תעבור אל קהל הקוראות והקוראים . תודות נסיים במילות תודה לעושים ולעושות במלאכה . ספר זה מסכם עבודה בת חמש שנים . הוצאתו לא הייתה מתאפשרת אילולא נרתמו למלאכה אנשים שהשפיעו עלינו מהידע שלהם וממקצועיותם הבלתי מתפשרת . שלמי תודות למחברות ולמחברי הפרקים השונים המופיעים בספר : אלי אשד, רז גרינברג, ערגה הלר, דוד לוין, חן קרצ'ר, יונתן שגיב ורמי שלהבת . תודה על השותפות ועל הנכונות להתכנס למבנה מוכתב מראש כדי להפיק אסופה ייחודית זו, ובעיקר תודה על אהבתכם לספרות הפופולרית . אנו מעוניינים להודות לחברי צוות הוצאת הספרים של מכון מופ"ת על שאפשרו את הוצאת הספר ותמכו בהפקתו באופן מקצועי . תודתנו נתונה לד"ר דודו רוטמן, לשעבר ראש הוצאת הספרים והעורך הראשי, למחליפתו בתפקיד ד"ר תמי ישראלי, לד"ר תמר מרין, העורכת האקדמית, ולרכזת ההוצאה חני שושתרי, שליוו במסירות את העבודה על הספר . אנו מודים גם לעורכת התוכן והלשון הבלתי נלאית, מיכל קירזנר - אפלבוים, על הערותיה החשובות במהלך שלבי העריכה . לבסוף, תודה לאורית לידרמן על העריכה הגרפית המקצועית ועל עיצוב העטיפה יוצאת הדופן ביופייה .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר