הקדמה

עמוד:10

שיעורים בקולנוע 10 מנתק המים של עידן הובל — סרט שאני אוהב במיוחד ולצערי מסיבות שונות לא מצא כאן את מקומו . כמוהם גם הנוער של תום שובל, המשגיחים של מני יעיש, למלא את החלל של רמה בורשטיין, הכול מתחיל בים של איתן גרין, גולדברג ואייזנברג של אורן כרמי, הנותנת של הגר בן – אשר, ואלס עם באשיר של ארי פולמן, עג'מי של ירון שני וסכנדר קובטי, סיפור גדול של שרון מימון וארז תדמור, לוויה בצהריים של אדם סנדרסון ו – שרקייה של עמי לבנה . כל אלה ואחרים נותרו בחוץ מסיבות אלה ואחרות, וקשה לנמק עד הסוף מה גרם לסרט אחד להיות בספר ולאחר לא . כמו כן, החלטתי שלא לחזור ולראיין במאים שכבר הופיעו בספר הראשון . 2009 - 2015 היו שנים עוצמתיות, מגוונות ומרתקות בקולנוע המקומי עם הרבה יותר אופציות לבחירה . מגמות חדשות פילסו את דרכן : קולנוע של יוצרות החל לכבוש את קדמת הבמה ; קולנוע עצמאי מגוון צמח — הכוונה ליוצרים שפותחים בצילומים בלי תמיכתם של קרן או מפיץ, בתקווה שבמהלך הדרך יצטרף אליהם גורם מימון כלשהו ; קולנוע שמבקש למתוח את השפה הקולנועית המקובלת ולייצר שפה "אמנותית" או "ניסיונית" יותר שמאתגרת את הצופה ; יצירה של סרטי ז'אנר מובהקים הרבה יותר — סרטי אימה, מדע בדיוני וכו' ; פריחה של קומדיות וסרטי קיץ, ועוד . העבודה נעשתה פתאום קשה ומסובכת יותר . התעשייה התרחבה מ – 16 ל – 30 סרטים בשנה, וכל בחירה בסרט אחד נחוותה אפוא כבגידה בסרט אחר . הבחירה ב – 12 הסרטים שמרכיבים את הספר אינה מתיימרת להצביע על "הסרטים הטובים ביותר" ואפילו לא על "החשובים ביותר" . על אף גיוונה, היא גם אינה מתיימרת להגיש סיכום של שלל המגמות בקולנוע הישראלי בשנים האחרונות דרך נציגים שלהן .

הוצאת אסיה


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר