הקדמה

עמוד:11

11 קבוצת שיח חינוכית - הזמנה להִשתנוּת כמחנכות וכמובילות קבוצות בשטח . הרמה השנייה היא תהליך הלימוד שהתרחש בקבוצת השיח בעקבות העלאת סיפור המקרה . בשלב זה החוויה של המספרת מעובדת לכדי תובנות אישיות וכלליות, בד בבד עם קישור לחוויות של משתתפות אחרות ולתיאוריות חינוך, בתהליך שמבנה ידע חדש . השלב השלישי בתכנית היה ליצור רמה שלישית שתגבש תיאורטיזציה של ההתנסויות בקבוצה . ושוש איננה . נוכחותה של שוש ממשיכה להדהד בנו למרות היעדרה . איך אנחנו ממשיכות בכתיבת ספר שהפך ממשאת נפש של המנחה למשאת נפשנו אנו ? תהליך הכתיבה המשותפת לאחר לכתה של שוש השתנה . המפגשים החודשיים הפכו למרתונים משותפים בני יום או יומיים תמימים של התמסרות לנושא, שימוש מוגבר בטכנולוגיה כמו מפגשי סקייפ וכתיבה בגוגל – דוקס, ובכולנו פיעמה תחושת מחויבות אישית וקבוצתית לתהליך היצירה . אף על פי ששרביט ההנחיה לא הועבר באופן רשמי למי מאתנו, הקבוצה המשיכה לתפקד ולקדם את כתיבת הספר על כל הקשיים הכרוכים בכך, באחריות וברצון להוציא את רעיון הספר מהכוח אל הפועל . שוש עשתה כל שביכולתה לחמוק מתפקיד "המנחה" ולעודד אותנו לקבל אחריות למתרחש בקבוצה . הספר הזה הוא עדות להצלחתה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר