מבוא

עמוד:14

14 בת-ציון ימיני היא המעבר המהיר בטורי השיר מתיאור הקונקרטי אל אמירה 8 בשירה המודרנית הדילוגים בין הנראה מופשטת וחוזר חלילה . ובין המדומיין מעמידים דמות מורכבת יותר של "האני", עשירה ומדויקת יותר . מצבו הנפשי של המשורר אינו משקף עוד תגובה לנראה כמו בשירה הרומנטית, אלא הוא מצב נפש שבו משתתפות גם ההתרחשויות החיצוניות וגם ההוויה הפנימית בבת אחת ובאותה מידה, וכך המופשט נראה קיים בדיוק כמו הממשי והקונקרטי . הרהורים דומים מעלה אגי משעול, משוררת מודרנית צעירה : "יצירה ביסודה היא חוויה דתית, מכיוון שהיא בריאה של יש מאין . כל משורר מכיר את המקדש הפנימי שממנו נובעת יצירתו, אותו 'בית כנסת' - לא בניין כי אם מקום מסוים בתוך נפשו - שבו מתכנסים כל ה'אניים' של הווייתו אל התדר המאפשר את תפילת 9 לחיזוק דבריה היא מצטטת את דבריו של מרטין בובר השירה" . בקבלו את פרס ביאליק : התופעה הראשונית המאפשרת את התהוותם של אותם יצורים נדירים שראוי לכנותם בשם שירים הרי היא שבנפשו של אדם מסוים מתרחש דו שיח בין הנצח לבין הרגע . המשורר בחסד עליון מוסר את לבו שיהא למקומו של דו-שיח זה, ומוכן לסבול את כל הייסורים העלולים לבוא עליו מתוכו . עליו לקבל בלב נכון את שניהם - את אפלוליתו נמנעת החדירה של הנצח, ואת ממשותו הבהירה של הרגע - ועליו לעמוד בפני המגע בין שניהם, מגע שלעתים אכזרי הוא מאוד והמתרחש בלבו הכואב שלו, של המשורר . וממגע זה, הרטט הנפשי בין האינסופי לסופי, בין הקיום האישי לקיום העל אישי, נולד השיר האמיתי . 10 8 . ברנשטיין, על הפרסונה , עמ' 106 . 9 . אגי משעול, "ציפור רבת יופי", מקור ראשון , 13 . 7 . ,19 באתר : . https : / / bit ly / 2 ljBH4 M 10 . שם .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר