הקדמה

עמוד:14

14 יהודית וינברגר בסביבה נתונה ( 2008 Mason ) . ההיכרות עם הכלים האיכותניים תסייע למורים בהפקת תובנות, בקבלת החלטות ובפיתוח פרקטיקות חינוכיות בזיקה לערכיהם, למניעיהם ולמטרות החינוך שלהם . טיפוח כשירויות אמפתיות וחשיבה גמישה ויצירתית בשילוב יצירת דפוסים של שיתופי פעולה בקרב המורים לעתיד יסייעו להם בהתמודדות עם מציאות מורכבת ואי – ודאות, ואף יקדמו דפוסי חשיבה מועילים בתחום ההתמודדות עם מורכבות ( 2008 Kuhn ) . ברוח זו, המאמרים בספר שלפניכם עוסקים במפורש ובלא התחמקות במורכבות, בעמימות ובאי – הוודאות שמאפיינים את שדה החינוך, וזאת כדי לספק מענה פורה לבעיות ולקשיים הצפויים למורים בבואם להתמודד עם המציאות הבלתי צפויה ורבת הפנים של ההוראה . מבנה הספר הספר כולל שני שערים : השער הראשון מוקדש לנקודת מבטם של פרחי הוראה ומוריהם ומתמקד בתיאור פערים בזירת ההכשרה, ובכך מדגים את מאפייני המורכבות ואי-הוודאות של שדה החינוך ; השער השני מציע מענה מעשי להתמודדות עם מורכבויות אלו ומציג את תרומתה של המתודה האיכותנית לתהליך ההכשרה של מורים במסגרות מגוונות ובשלבים שונים של התפתחותם 3 המקצועית . 3 . יש לציין כי גם במאמרים הכלולים בשער הראשון מודגמות פרקטיקות רלוונטיות להיבט זה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר