מבוא

עמוד:9

9 חיבוק חזק ולא כואב להמשיך ולחיות יחד . עם זאת, יש להיות קשובים למצבים שבהם הזדמנויות אלה אינן יכולות להינתן, ולמצב שבו הילד נתון בחסר ובסיכון - אז יש לדאוג להוצאתו מהבית ולהשמתו במקום בו יוכל לזכות למרחב מותאם ומיטיב עבורו . ילדים אלה, שאינם יכולים עוד להשתלב במערכות הטבעיות שלהם, מופקדים בידי המסגרת החוץ – ביתית, וזו מקבלת אותם ומחויבת להעניק להם טיפול המכיל את כל מרחבי חייהם - טיפול כוללני . הבנה זו סייעה לנו להבהיר את האחריות הכבדה שנוטלות על עצמן מסגרות חוץ – ביתיות . שם החלה לחלחל ההכרה שבעת שאנו מקבלים למסגרת חוץ – ביתית ילד שאינו יכול לזכות לשהות בביתו, עלינו להתחייב שבבואו בשערנו יקבל טיפול מיטיב, מסור ובעל משמעות, שיצדיק את ההחלטה הדרמטית שהתקבלה עבורו . שנות עבודתנו במסגרת סגורה, אינטנסיבית וכוללנית הן אבני 2 תפיסה זו התרחבה עם הקמתנו את הבניין לתפיסה שמציג הספר . מרכז “פנימה" ( מרכז לומד ומלמד למען ילדים בטיפול החוץ – ביתי ) השואף להפוך את תחום העבודה במסגרות החוץ ביתיות למומחיות מקצועית . המרכז הוקם מתוך אמונה שהשקעה בלימוד והדרכה של הצוות המטפל הינה ההשקעה המשמעותית ביותר בילדים עצמם . השאלות שליוו אותנו בתחילת הדרך ולאורך שלבים רבים בעשייה הטיפולית היו כיצד לבנות מסגרת נכונה עבור ילדים החסרים טיפול מיטיב משחר ילדותם ? באיזה אופן יש לגשת לילדים בועטים וכועסים העושים זאת משום שהם חווים את הקרבה כמסוכנת ומרעה ? כיצד לתמוך באנשי הצוות ולאפשר להם להתקיים במרחב רווי חרדות והשלכות ? כיצד להמשיך לקיים את המעשה הטיפולי היומיומי מתוך הבנת משמעותו העמוקה ? 2 . הספר נכתב על ילדות כדי להישאר נאמן למקור שממנו נבטה הכתיבה, אך הוא מכוון כמובן לשני המינים .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר