הבית הקבילי או העולם במהופך

עמוד:13

13 הבית הקבילי או העולם במהופך 2 לכלי המטבח . 2 . כל תיאורי הבית הבֶּרְבֶּרי, אפילו המדויקים ביותר והמתודיים ביותר ( כגון זה של R . Maunier , " Le culte " domestique en Kabylie" וכן "Les rites de la construction en Kabylie" , בתוך Mélanges des sociologie nord - africaine, Paris, Alcan , 1930, pp . 120 - 177 ) או העשירים ביותר בהערות על אודות ארגונו הפנימי של המרחב ( כגון אלה של . E Laoust, Mots et choses berbères, Paris , 1920, pp . 50 - 53 ; Etude sur le dialecte berbère du Chenoua, op . cit . pp . 15 - 12 , או תיאוריו של H . Genevoix, L'habitation kabyle, Fort - National, Fichier de communication berbère, n o 46, 1955 ) — כולם מגלים, על אף דקדקנותם הקיצונית, ליקויים שיטתיים, בפרט בכל הנוגע לאיכּוּנם ולהכוונתם של הדברים והפעילויות, מפני שאינם תופסים לעולם את החפצים ואת הפעולות כמהווים חלק ממערכת סמלית . ההנחה המוקדמת שלפיה כל אחת מן התופעות הנצפות חבה את הכרחיותה ואת משמעותה ליחסיה עם כל האחרות היא היחידה שהייתה יכולה להוביל לתצפית ולהעלאת שאלות המסוגלות לעורר — בזכות כוונתן השיטתית — את העובדות החומקות מן ההתבוננות הבלתי אמצעית, שהצופים אינם יכולים לספקן באופן ספונטני מפני שהן נראות להם מובנות מאליהן . הנחה זו מוצאת את אישושה בתוצאות עצמן של המחקר שהיא מכוננת : מיקומו הייחודי של הבית בתוך מערכת הייצוגים המאגיים והפרקטיקות הפולחניות מצדיק את ההפשטה ההתחלתית שבאמצעותה חילצנו הנחה זו מהמערכת הרחבה יותר כדי לנתח אותה כמערכת בפני עצמה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר