חלק ב המלצות ועקרונות פדגוגיים לקידום חינוך לדמוקרטיה במערכת החינוך

עמוד:13

הדמוקרטי בכל מקצועות האזרחי ובאמצעות שילוב של השיח והומניסטיימ חיזוק החינוכ לערכימ דמוקרטיימ עיסוק בסוגיות של ערכימ דמוקרטיימשיוביל להלימוד ולאו דווקא במקצוע האזרחות . מדובר במאמצ מערכתי כתחומ דעת אחד, אלא כנושא חוצה דיסציפלינות שנלמדרק לא החינוכ לדמוקרטיה . בכלל המקצועות הנלמדימ עוגנימ לעיסוק בסוגיות רלוונטיות לאוריינות ויוצר ( 2015 כהנ, ומעובד שוב ושוב במקצועות השונימ ) שפיגל ( : 2016 ; 2015 ; כהנ, 2013 קרמניצר, ; 2006 ; אבנונ, 2005 טסלר, אזרחית בתוכניות הלימודימ השונות ) 15 המתנ"ה – העבודה השנתית תוכנית וכיעד אסטרטגי בתוכ כתוכנית חובהגילאית -הרב יישומ התוכנית  תאפשר למנהל / ת פרישה כזאת . שנתית לאורכ שנות הלימודימ בכל שכבות הגיל- רב תה בראייה ש ופרי – שנתי אשר - בית ספרית ספירלית בעלת רציונל רב תוכנית לבנות החינוכי המוסד ולצוות הספר בית . בה הוא נמצא ש הקהילה ו תואמת את רוח בית הספר, ההורימ כני הלימוד של המקצועות השונימ וכנ בפעילויות ו ערכימ ( בת על שילוב הנושאימ ) תכנימ, מיומנויות ושיח  קוריקולריות של בית הספר . - חוצ כדי , בבחינות בגרות, בדרכי הערכה חלופיות ובמדדי אקלימ במיצ"ברלוונטיימ ומובחנימשילוב נושאימ  ושא מדובר במסגרות החינוכ . ששיח דמוקרטי ואזרחי יהיה נ הצגת מורכבות הסוגיות הנדונות . אגב עיגונ התכנימ בהקשרימ של מקומ וזמנ ו אגב הלימוד ייעשה  להחזיר את מקצוע הפילוסופיה לליבת הלימודימ . – עיסוק ולימוד מעמיק של סוגיות פילוסופיות  את כל המאגמ רכז ידע וליווי ארציחיזוק המטה לחינוכ אזרחי וחיימ משותפימ במשרד החינוכ והפיכתו למ  העבודה וביצירת תוכנית ילווה ויסייע בגיבוש . גופ זההחומרימ הקיימימ במשרד החינוכ ובחברה האזרחית שיתופי פעולה בינ גופימ שונימ העוסקימ בתחומ . פדגוגיה ואקלים של חינוך לדמוקרטיה בבתי הספר . 3 העבודה הבית ספרית תשלב בינ רכיבי החינוכ האזרחי באופנ המותאמ לקהילה ולצרכימ הייחודיימ של כנית ות רכיבי ידע, אוריינות אזרחית ו דמוקרטית וחינוכ לחיימ משותפימ . – בית הספר החינוך ולצוותילגננות , למנהלים החינוך משרד ידי על מוגשת "ה המתנ . מארז תכנון, ניהול והיערכות - מתנ"ה 15 . שתית לתכנון העשייה החינוכית במוסדות החינוך ולמימוש יעדים בחינוך היסודי ובחטיבת הביניים כת 13 כניות ומקצועות לימוד ו חינוך לדמוקרטיה כנושא חוצה ת . 2 כהנ, כנית החינוכ לערכימ ) שפיגל ו שילוב היבטימ של חינוכ לדמוקרטיה ופיתוח אוריינות אזרחית גמ בת  בשיתופ הקהילה שהוא פועל בה, הנ מבחינת התכנימ והנ מבחינת , ( והירתמות מלאה של בית הספר 2015 ( . 2017 פאול בנימינ, ; 2013 קלארמנ, - מרושק שיטות החינוכ והאקלימ הבית ספרי ) מינוי רכז / ת חינוכ אזרחי בבית הספר או הגדרת אח ריות על תחומ זה במסגרת תפקיד הרכז / ת לחינוכ  ערכי בבית הספר . - חברתי הדגשת . חינוכ ערכי ומעורבות אזרחית ומעשית בקהילה לבינ ילוב בינ למידה עיונית ש אזרחות פעילה :  – ללמד על", "לעשות את"רק "לא – בבית הספר כארגונ והדגשתמ בהקשר הדמוקרטי אזרחיימ ה היבטימ ה עידוד דיאלוג פתוח, אקטיביזמ חברתי, הטמעת פדגוגיה של דילמות, סובלנות והקשבה, שיח על קונפליקטימ ועל נושאימ שנויימ במחלוקת, יצירת מעורבות רגשית להפנמת ערכימ דמוקרטיימ, מועצת וקישור ( 2017 בנימינ, - פאול ; 2016 נ, הלפרי ; 2016 שרביט, דרמוני ; 2015 כהנ,שפיגל ; 2015 תלמידימ ) ברק,

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר