חלק א רקע

עמוד:11

לחנכ אדמ להיות אוהב אדמ, אוהב עמו ואוהב א רצו, אזרח נאמנ למדינת ישראל, המכבד את  הוריו ואת משפחתו, את מורשתו, את זהותו התרבותית ואת לשונו ; ישראל ואת ערכיה כמדינה יהודיתלהנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת  לערכימ דמוקרטיימ, ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדמ, לחירויות היסוד, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, ולכנ לחנכ לחתירה לשלומ ולסובלנות בינלשמירת החוק, בני אדמ ובינ קהילות ועמימ ; טלקטואלית, מחשבה עצמאית ויוזמה,לחזק את כוח השיפוט והביקורת, לטפח סקרנות אינ  ולפתח מודעות וערנות לתמורות ולחידושימ ; להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית  ושל קבוצות אוכלוסייה אחרות במדינת ישראל, ולהכיר בזכויות השוות של כל אזרחי ישראל . מבטאימ הכרה בחשיבותמ של ערכימ אלה המ למטרות החינוכ ה ממלכתי בכללותו, וסעיפימ אלו מתייחסימ זו בהמשכ, מתקשר לעובדה שהצהרה חקיקתית ברורה גמ ו , שיודבר באחד הפערימ המרכזיימ בכלל המערכת . גופימ שונימ במשרד החינוכ פועלימ לקידומ , על ככ נוספ . אינה מתורגמת למדיניות ברורה ובת קיימא בתחומ לקידומ ערכימ אותנ פעילויות רבות שניתנ לשייכ ביניהמ . ברור תכנוני ערכימ אלה למטרות שונות, ללא חיבור בעיה רק זו , הטוב במקרה כותרת של חינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה . ה תחת בהכרח מוגדרות דמוקרטיימ איננ את הפוטנציאל של פעילויות אלה לקדמ מגביל דמוקרטי - היעדר ההקשר האזרחי , הפחות טוב במקרה ,סמנטית לקידומה של מדיניות חינוכתשתית זו היא נקודת פתיחה חשובה כאמור, חינוכ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה . , ואחרימ ) שטרנ אזרחי וחינוכ לדמוקרטיה נוספ למאמצ לעגנ מחויבות זו בהקשרימ נוספימ שאינמ רק משפטיימ . ( 2011 , ובראלי קידר ; 2014 11

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר