תקציר

עמוד:11

תקציר 11 2 . ח י ו ב מ ו ס ד ו ת ה פ ט ו ר ב ל י מ ו ד י א נ ג ל י ת בהתאם להיקף התקצוב שלהם, מוסדות החינוך היסודיים בחינוך החרדי מסוג "פטור" מחויבים בלימודי ליבה בהיקף של % 55 מתוכנית הליבה, אך נקבע שהם אינם מחויבים כלל בלימודי אנגלית . מוצע לחייב אותם בלימודי אנגלית בהיקף של % 55 מתוכנית הליבה . 3 . ח י ז ו ק ה ח י נ ו ך ה מ מ ל כ ת י-ח ר ד י בחינוך הממלכתי-חרדי לימודי האנגלית הם חלק מתוכנית הלימודים הבסיסית . קידומו של החינוך הממלכתי-חרדי כאפשרות ריאלית לאוכלוסייה החרדית יחזק באופן טבעי את לימודי האנגלית "מלמטה", ללא צורך לנהל משא ומתן עם ההנהגה החרדית, המבקשת בדרך כלל לחסום את לימודי האנגלית . 4 . ה ע נ ק ת ת מ ר י צ י ם כ ס פ י י ם ל ל י מ ו ד י א נ ג ל י ת ב כ פ ו ף ל ע מ י ד ה ב מ ב ח נ י ם בחברה החרדית יש קהילות המעוניינות לשלב לימודי אנגלית במוסדות החינוך לבנים בתמורה לתקציבים מבלי לעבור למודל של חינוך ממלכתי-חרדי או לאחת מרשתות החינוך . מוצע לפעול במודל זה מול קהילות אלו . 5 . ת ו כ נ י ת ל ק י ד ו ם ל י מ ו ד י 4 ו- 5 י ח י ד ו ת ב א נ ג ל י ת ה מ מ ו ק ד ת ב ב נ ו ת ח ר ד י ו ת בשנים האחרונות חלה עלייה במספר הבנות החרדיות הניגשות לבחינות הבגרות באנגלית, אך מחציתן ניגשות לבחינה ברמת 3 יחידות לימוד . מוצע להכין תוכנית ייחודית לקידום לימודי 5 יחידות ולכל הפחות 4 יחידות באנגלית, בדומה לתוכניות שמשרד החינוך קידם במערכת החינוך הכללית . 6 . ק י ד ו ם ח ו ג י ם ב מ ו ס ד ו ת ה ח י נ ו ך ו ב מ ת נ " ס י ם מהמחקר עולה כי לימודי אנגלית באמצעות חוגים בלבד הם בעלי השפעה מוגבלת אך יש להם ביקוש לא מבוטל, ולכן כדאי להשקיע גם בקידום אפיק זה עבור קבוצות שמרניות יותר שיתקשו להכניס לימודי אנגלית למסגרות הבית- ספריות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר