פתח דבר

עמוד:11

11 סיפורי 'פסוק לי פסוקך' הוא שמע אותו לראשונה בפני עצמו והתפנה להרהר על משמעותו ועל ייחודיותו . המהרש"א מיטיב לנסח את החוויה העיקרית שמתארים הסיפורים שנבחן בחיבור זה : ניתוק הפסוק מהקשרו והצבתו מחדש בהקשר פלאי בהתאמה לנסיבות שבהן נאמר מרעננים את הקריאה בו . מבחינת החכם השומע את הפסוק מפי התינוק, הפסוק נאמר למענו ועבורו . כעת, מחוץ להקשר המוכר, החכם, שהוא אחוז פליאה אל מול ההתאמה המופלאה של תוכן הפסוק לנסיבות חייו, יכול לגשת אל הפסוק ללא מחויבות ובמנותק ממוסכמות ולדרוש את תוכנו דרשה אישית . אף עבורי, ממש כמו גיבורי הסיפורים, הייתה חוויית הכתיבה של חיבור זה מעין מפגש מחודש ומרענן עם טקסט מוכר : מעשי חכמים שבתלמוד . זכיתי, ורוב חיי עסקתי בצורה זו או אחרת בחז"ל וביצירותיהם, אך קובץ הסיפורים שבו עוסק מחקר זה אפשר לי מבט מרוכז, מעמיק, מלמד ומחנך, שלא זכיתי לו עד כה . * * * חובה נעימה היא להודות לכל מי שאפשר את כתיבת חיבור זה : פרופ' רלה קושלבסקי, ששיחותינו היו שיעור מתמשך ודיון מפרה ומלמד ; למשרד נשיא אוניברסיטת בר אילן על מלגת הלימודים הנדיבה ; למכללת הקריה האקדמית אונו, ביתי האקדמי, שאפשרה את הוצאתו לאור של חיבור זה, ולפרופסור טובה הרטמן, דיקן הפקולטה לחברה חינוך ורוח במכללה, המלווה את דרכי בחכמתה ובעצתה הטובה ; להוריי היקרים פרופ' סטיוארט כהן ופרופ' טובה כהן, שמהם למדתי העמקה ומחויבות אקדמית לצד הוגנות ורגישות אנושית ; לצוות הספרנים והספרניות שבספריית מכללת יעקב הרצוג, שהייתה לי כבית בעת כתיבת חיבור זה ; ולבסוף לילדיי היקרים, בעז אליעזר, אסף, עדיאל, אילה, שחרי,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר