1 החברה האזרחית בונה תרבות פוליטית

עמוד:12

12 מיכאל מירו עצמם . תכנון אסטרטגי מנהיג חדשנות, בד בבד עם וידוא שהנושא שהועלה יקדם את הארגון ואת בעלי העניין בו . המשימה צומחת מבפנים - מלמעלה או מלמטה - ומסמלת את מטרות הארגון ואת מסגרת התחום שבו הארגון מחפש את ״הערך הציבורי״ שלו ( 2004 Bryson, ) . במגזר הציבורי יש ליצור ״ערך ציבורי״ בדיוק כפי שנהוג במגזר הפרטי, שם יוצרים ״ערך פרטי״ . ערך ציבורי מושרש בציפיות ובתפיסות של בודדים . בארגונים אזרחיים ישנן שאיפות שונות של אזרחים שיש לספקן . מארק מור צפה את פני העתיד כשטען לפני יותר משני עשורים שיחול שינוי וארגונים חיצוניים לממשל יגבירו את התביעות שלהם לממש את המטרות והאינטרסים הציבוריים שהם מייצגים ( 1995 Moore, ) . בנקודה זו מוצעת גישת המאבק הפוליטי . גישה זו אינה מסתפקת רק בהגדרת המאבק הפוליטי ועמה העוצמה הפוליטית, כיכולת להעלות בעיות ולעורר או לכפות הכרה בהן מצד קובעי המדיניות, אלא דוגלת גם ביכולת לגרום למי מהצדדים לאמץ את נקודת המבט של האחר . במאבק הפוליטי יש להתייחס לדעת הקהל ולרצון של השלטון להיראות 2 מנגד, ישנה גם עמדה כמי שקשוב לאזרחים ( הופנונג, 2006 ) . הנשענת על השאלה מי מייצג את האינטרס הציבורי ? התשובה היא שזה למעשה ההבדל בין המפלגות, המתחרות על ציבור המצביעים, לבין הארגונים האזרחיים, שאינם עושים זאת ואינם יכולים לטעון שהם מייצגים את כלל האוכלוסייה ( 2008 Rahat, Hazan and Katz, ) . יצחק סמואל מגדיר את הארגונים האזרחיים כישויות חברתיות בעלות מאפיינים מבניים והתנהגותיים המייחדים אותן ממסגרות חברתיות אחרות . לדבריו, כל ארגון נזקק ליחסי חליפין עם הסביבה, כשהכוונה היא למשאבים ולמידע . על פי תיאוריית התלות במשאבים ( resource dependence theory ) , סמואל טוען 2 . המחקר התמקד במאבק של תנועת הפנתרים השחורים בישראל .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר