מבוא

עמוד:12

ההורים לוותר במידה מה על היצר האנוכי ולוותר על חלק מחירותם לזמן מה ^ ^ גםה טבע עו,ר בתקופה מסןימת על . ידי חייןק ה ^ ח""­א"חטבעית מן התהליכים האלה היא יצ,רת התא המשפחתי, לאבן יסוד בבניית כל חברה . לעומת ,את, תרבות השוק מעודדת את היצר ^ נה בול טת האנוכי ובולמת את ,צר ההורות, ובכך גורמת מצב בלתי טבעי . בחברת השוק היא דחיית הנישואים והקטנה ניכרת בילודה . יחד עם השיקול המשפחתי, הנידון בהרחבה בספר זה, גם קיימת מגמר ^ " * ' "י' ^ ייה לכמיהה י ^ יל ^ לטיית ל" יי" * התופעה הזו בולטת בקרב שבטים בהם נוהגים הגברים לצאת יחדיו לציד ואינה : ל ^ יתל ^ י;חייליס­יה * '­"■ * ■­י­י™ ZZZZL * " ""י "'"יי העייף לחביה טובהי האי™ אי ""שפחה, הסוגיה המורכבת הזאת נדונה בזמנה בהרחבה בקיבוצים, והיא נסקרת כאן על פי העמדות החשובות . בינתיים נוצרו בתרבות השיק דפוסים חדשים דחי ת נישואים, הקטנת ילודה, גידול במספר משפחות חד­הוריות ועוד שיאיים אחרים . גם בנושא זה נדון בהרחבה . בנפרד מן הסוגיה של אחווה ומשפחה קיים יחס דיאלקטי בע ,חיד וחברה £ 7 על * ^ ^ הציכי הבייי 7" ל' * " "י * חייו תו ת ^ חירותי לבחור לפי רצונו הפרטי . המגמה הזאת מתנגשת עם חברות כי יאשון לסיפוק מלא בצריכה אישית אמור להיות "בדידות", כלומר ש חיור מ ^ ל ל ^ י;שחייי ^ ל ' ^ הפרעה אפשר,ת; במיבן זה מגיעה ^ י מראשיתחיי הקיבוץ משמשת האכילה בצוותא גורם מלכד ^ דר האוכל שחד™ לב­לבו של הקיבוץ . יהיו השינויים בקיבוץ אשר יהיו ­ סביר להניח ^ ££££" * בק,בוץ ולב . לבן של כל "" . ­שיך להיות סמל של 12

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר