מבוא

עמוד:11

| 11 המתארת את הילדה הפנימית האותנטית שממנה נובעת היצירתיות, המתקיימת ככל הנראה בכל אחת מאיתנו טרם הפנמתו של מבט ממשטר . בהמשך המסה, היא גם מציעה דרכים להגיע אליה : הילדה הפנימית, המוסתרת בדרך כלל מתחת לאישיותנו הבוגרת, מחזיקה את המפתח לאינטימיות במערכת היחסים, ליצירתיות ולחוכמה של העצמי הפנימי שלנו . לפעמים דומה שהיינו ילדות יצירתיות וחכמות וכל החיים אנחנו מנסות לקלף את קליפות הבגרות כדי לחזור להיות מה שהיינו . היכולת למצוא נמענת וכותבת אותנטית מובילה לסוגיית הגורם הממריץ לכתיבה, העומדת במרכז המסה של הסופרת רונית רפ, המציעה טכניקה להתמודד מולה : התבוננות בתצלום ממשי או בדימוי פנימי המאפשרים התחברות לסיפור שמאחורי הסיפור : לעיתים יש לָתוּר אחר התמונה שתעורר בנו את הכתיבה, ולפעמים היא מופיעה מול עינינו, מחכה שנבחין בה, שנבין את ההזמנה . במקרים אחרים אנחנו מכירות אותה זה מכבר . דילמה נוספת מהשאלות המקדמיות בתהליך הכתיבה היא גוף הכתיבה . הסופרת רונית ידעיה מדגימה כיצד נשים צעירות בוחרות לרוב בגוף ראשון . במסה שלה היא בוחנת את ההיבט המגדרי הקשור לבחירה זאת, בתקופה של כתיבה מואצת ברשתות החברתיות ותחושה של התפרקות ה"אני" : אני מזהה אצלן יותר ויותר כתיבה בגוף ראשון ומתוך חוויה אישית, בניסיון לחשוף צופן פרטי בפואטיקה של כתיבתן ; שאלות על האני מול האני הכותב ושימור העצמי,

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר