תבנית נוף מולדתו

עמוד:10

 חדרה של אמי, דורותיאה, שהלכה והסתגרה מהסביבה הזרה, המרוחקת מנופי ילדותה שמעבר לים . האם שם למדתי את ערך הבנת הזולת ואת הצורך להאזין ולהיות קשוב למצוקתם של אלה שנקרעו ממולדתם ?  העיר חיפה שבה גדלתי, חופשית וליברלית . פרובינציאלית לעומת ירושלים ותל אביב, שתמיד נטלו את הבכורה, אבל ספוגה אווירה קוסמופוליטית שחלחלה עמוק לתוכי . האם עיר ילדותי נטעה בי את המחשבה כיצד לנסות להבקיע אל העולמות הסובבים אותנו ?  שני מורַי המופלאים בבית הספר "חוגים" בחיפה, שניים מני רבים, ד"ר ברוך קורצווייל ומיכאל דנה . מהראשון קיבלתי תפישת עולם פתוחה ורחבה, עיקרי יהדות נאורה ורצון ללמוד ולבקש דעת, והשני פתח בפנַי צוהר לעולם המוסלמי והמזרח תיכוני העצום שסובב אותנו, ומשך אותי לכיוון מאוד ברור ‑ רצון להבנה ולמציאת מכנים משותפים עם שכנינו לתועלת הדדית . האם שם הבנתי שכדי להצליח במה שאני עושה, עלי קודם כול להעמיק את ידיעותי יחד עם הבנת האחר ועולמו ?  תנועת הנוער, השומר הצעיר, שהיא, יחד עם תריסר השנים בבית הספר "חוגים", מהווים את החיבור החזק שלי לישראליות, לאהבת הארץ והאדם, לערך החברות והשותפות, ולמנהיגות נאורה . האם שם נספגה בי ההכרה בערך הרעות והשותפות מלאה עם עמיתַי בחיים ובמילוי המשימות והתפקידים שהוטלו עלי ואלה ואשר לקחתי על עצמי ?  רגע אחד, מסמר שיער, שבו אני לכוד בגדר התיל בפתחו של מוצב אויב, והחייל הסורי שמולי מסיט אט ‑ אט לעברי את קנה המקלע, עד שגיבור ישראל, עובד לדיז'ינסקי ז"ל, מחלץ אותי מן הסבך ומקדים את המקלען הסורי . 10  מקום במרחב

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר