מבוא

עמוד:13

שלנו במאונטיין וְיוּ בקליפורניה, מוקף במהנדסים מבריקים שבזכותם מענה ל ‑ 40 אלף חיפושים בשנייה נראה כמו משימה פשוטה . בזמן שהמהנדסים כותבים קוד, מנהלים מערכות ועושים חישובים מורכבים, הצוות שלי מתכנן אסטרטגיות ומדבר עם לקוחות . כחלק מקבלת הפנים לקמפוס שלנו, הם פוגשים פסנתר המופעל באמצעות בינה מלאכותית ומלחין מוזיקה בעצמו, גרם מדרגות בצבעי הקשת המציג את מגמות החיפוש האחרונות ומִשקפי מציאות מדומה לציור בתלת ‑ ממד . אפילו וילי וונקה היה רוצה לזכות בכרטיס כניסה . יש לנו גם חדרי ישיבות . שם העבודה עצמה נעשית . אלה לא סתם מרחבים רגילים שמקיימים בהם פגישות, אלא חללים המותאמים למשימה . הם עמוסים בחשמל וברוחב פס ומתודלקים בסוכר ובקפאין, בחסות מטבחים זעירים שמסתתרים בתוך ארונות נשלפים עם חריטות לייזר של המילים Eat ( לאכול ) ו ‑ Drink ( לשתות ) . על השולחנות בחדרי הישיבות, העשויים מעץ כהה ומבריק, היה אפשר לחרוט את המילה Think ( לחשוב ) . כאן אנחנו משתפים פעולה עם הלקוחות הגדולים ביותר של גוגל ודנים בעתיד המוצרים והשווקים האנכיים שלהם . התפקיד הנוכחי שלי בגוגל מוגדר כ"אסטרטג מדידה ראשי", אבל כבר בראשית דרכי כאנליסט רציתי להבין כיצד מנהלים מקבלים החלטות על סמך המחקר שהצוות שלי הוציא תחת ידיו, ומדוע שתי חברות שונות יפעלו בדרך כלל באופנים שונים בתגובה לנתונים דומים . השאלה הזו עלתה שוב ושוב לאורך השנים . מדוע חברות משתמשות במידע זהה כדי להתחרות זו בזו בדרכים שונות לחלוטין ? עם הזמן התחלתי להבחין בדפוס . רוב החברות התמקדו ברגע אחד, במשפט אחד, באינטראקציה אחת : היי, קנו את מה שאנחנו מוכרים ! הן השתמשו בנתונים כדי לשנות את הקריאייטיב, את הצבעים ואת קהל היעד, והתנסו בנוסחים שונים ובטונים שונים באינספור ניסיונות חוזרים . הן עשו הכול רק כדי לשמוע "כן" - אבל הכול היה ממוקד בטווח הקצר . זה היה הגיוני . סמנכ"לי הכספים דרשו לראות תוצאות והפרסום הדיגיטלי סיפק את הסחורה . הם יכלו לקשור בין פעולות להקלקות באופן מיידי : מחלקת השיווק הוציאה דולר, והלקוחות הוציאו עשרה דולרים . זה עשה סדר מבוא  13

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר