פתח דבר

עמוד:8

פתח דבר 8 הוא דרש לשמר . רך החיוני בשמירת המסורת המשפחתית ובהמשכתההוא עמד על הצו על כל אחד לכבד את מנהגי . ולא לנטוש את נוסח בית אבא ומנהגיו,את הזהות האישית —כך ביקש לחנך את בני משפחתו . אך לדרוש שיכבדו גם את מנהגיו שלו,זולתו . ואפילו הנינים,הנכדים,הבנים עביר לילדיו ולכל יהודי באשר הוא את העבר המפואר שלבעיקר שאף אברהם רקנטי לה ולטעת בהם את הכיסופים להיות שוב עברים,מלכות ישראל בצבעים בהירים ועזים 2 . השואפים לחדש ימיהם כקדם,בעלי יוזמה וגבורה,גאים שהשתתף בָּערב,אביב ואחד מידידיורבה הראשי של תל,ל"גם הרב יצחק ידידיה פרנקל זצ לעומת אותם יהודים : "כך אמר . ראה בשם הקרן ביטוי מקורי ומתאים,ך לזכרושנער אברהם רקנטי,המסורתיים,הקוראים לעצמם עברים ברצותם להיבדל מהיהודים הגלותיים " . עברי אנכי ואת אלקי השמים אני ירא : "העיד כביכול על עצמו כפי שעשה זאת יונה הנביא 3 . אך ירא שמים,עברי גאה : כזה היה שנולד לקראת סוף המאה—ספר זה מבקש לסרטט את תולדות חייו של אברהם רקנטי על רקע תקופתו ועל רקע העיר בה נולד—התשע עשרה ונפטר לקראת סוף המאה העשרים ייחודימרכז עצמאיאלא,הייתה לא רק מרכז רוחני ומקלט לנרדפיםוניקישאל . וגדל מסחרהנמל ובה השבתושנים רבותדה בעולם שבמשךעיר הנמל היחי,ואוטונומיה לאומית . שבתיום הב אלא,מכתבים וזיכרונות,קטעי ארכיון,בנוי גם ספר זה על סקירות ומאמרים,ככל ביוגרפיה . עצמואברהם רקנטישבאופן מכוון ניתנה בו עדיפות לדברים שכתב אליו בכתיבת ספר זהייחסהתהשתדלתי ככל יכולתי ל,על אף קרבתי לסבי והערכתי אליו . ואני מקווה שהדבר עלה בידי,כחוקר השואף להתבונן בדמותו ובפעלו בראייה ביקורתית * כותרותבצדעל כן צויןו,הספר נכתב תוך ניסיון לשלב בין ציר הזמן לבין ציר הנושא להלן כמה הסברים קצרים שייקלו על הקריאה . הפרקים טווח השנים בהן עוסק כל פרק : בספר ; נטויופןג אברהם רקנטי בכל הספר נכתבו בפסקאות מאת ( א ; ולא להרבות בהםאם כי השתדלתי שלא להטריח, ] . . . [ דילוגים בציטוטים סומנו כך ( ב ; כפי שהיה נהוג באותן שנים,ציטוטיםעל כתיב חסר בבדרך כלל לא הקפדתי ( ג * בנו השני של אברהם,רקנטי' אדוד,של דודייוזמתוספר זה לא היה יוצא לאור לולא דוד יזם את הוצאת . הסתייעתי רבות,שמרהוא מטפח ומשאותו,בארכיונו של אביו . רקנטי

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר