הקדמה

עמוד:14

הקדמה | 14 ההיסטוריות , עם שהיה יכול , כפי שרשימות אלה ] בראשית ל " ו [ מראות , להסתכל בעניין עֵרני בפוליטיקה ובהיסטוריה של 4 סביבתו , אז אפילו השם אדום לא היה נשאר . לאדום יש תפקיד מרכזי במקורות מקראיים רבים , והתכלית בחיבור וק את היחס של המקראות לאדום . כדי להבין יחס זה , זה היא לבד ממצאים ארכאולוגיים ועובדות היסטוריות יכולים לסייע לנו מאוד להבין טוב יותר את המקורות המקראיים . קשה מאוד להבין את מלוא המשמעות של מקור מקראי בלי לדעת איזו תקופה היסטורית הוא ינו הן בעלות חשיבות משקף , ועל כן הידיעות ההיסטוריות שביד מכריעה במקרים רבים . באמצעות הבנת תולדות אדום וישראל , נוכל גם לחזור למקרא ולחשוף את זמנם של מקראות שונים . מקורות חיצוניים אלו יכולים לשרת אותנו ולתרום להבנתה של התאולוגיה ום ביחס לעצמ המקראית טוב יותר , ולהבנתן של התפיסות של הע בצורה מלאה יותר . לדעתי ישנה חשיבות היסטורית וביחס לאדום ישראל לאדום , והתפקיד שיחסים בני מכרעת להבנה של יחסם של הבנה טמונה אלה תפסו בהווייתם . בעבודה מעין זו יכולה להיות עמוקה של ההיסטוריה , שהיא חשובה לא פחות מאשר הבנת אירועים . היסטוריים כאלה ואחרים , ולטעמי , אף יותר נוגרפיה זו פותחת בניתוח של הסיפורים על יעקב ועשו בספר מו בראשית . סיפורי המאבק בין יעקב לעשו בספר בראשית הם הרקע אדומיות - טוריה בין העמים , ולנבואות האנטי המקדים לתיאור ההיס הפזורות בדברי הנביאים . יחסי האחים של יעקב ועשו הם התשתית ובעלי קווי דמיון מוצא משותף כעמים קרובים מ ליחסים בין העמים , מסוימים ביניהם . היגדים רבים במקרא העוסקים באדום , מתייחסים לאדום כאח של ישראל , ולפיכך , הם נשענים על מידע מוקדם . מידע זה מופיע בסיפורי הראשית בספר בראשית . כבר בתחילת הסיפור . 340 פון ראד , בראשית , עמ ' . 4

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר