פתיחה

עמוד:8

פתיחה | 8 עסקנו בעיקר ביחסם של אנשי – 'חסד' – בפרקו השלישי של הספר ה שבאה אליהם,בית לחם, נערי בועז ובועז עצמו לרות, הנערה הנכריי ולנעמי חמותה . דן בסוגיית הייבום והחליצה ומשמעותם, – 'ייבום' – הפרק הרביעי בשאלת מעמדה של היבמה, תפקידה וטיבה ובשאלת הזיקה בין הייבום לבין 'הגאולה', כפי שהיא עולה מן המגילה . מדרך הטבע הוא עוסק גם ' לבין בועז בשאלת באירוע המוזר בגורנו של בועז, בוויכוח בין 'הגואל הייבום וירושת הנחלה, ובקניין החליפין והנעל שהיה ביניהם . דן במוצאה של – 'מלכות ישראל' – הפרק החמישי והאחרון בספר מלכות ישראל, שהמגילה עוסקת בה בפסוקיה האחרונים, בניתוח בית באיסור עמוני ומואבי, – בהרחבה רבה – פרץ שממנו יצא בועז, וכן של סדום ומואב שמהם באה רות, ובקשרם למלכות ישראל . בטיבם עם אדני אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו ֺ "ויהי נ כוננהו" . * * * אני מודה לעורך, ידידי הרב חיים נבון נר"ו, על עבודתו המקצועית ועל הארותיו החשובות . תודה גם לידידיי מאיר מוניץ ויצחק בנבנישתי על השקעתם, מסירותם ומקצועיותם בהבאת הדברים עד הלום . כפי שעולה מעמוד ההקדשה, הספר נכתב בצִלה של חוויה אישית וקיומית הקשורה לתוכנה של המגילה שאני עובר יום יום . את התודה על כך, התודה הגדולה מכולן, לרעייתי רותי, רשמתי בעמוד הנזכר . אחתום את הפתיחה במעשה הבא : עשרין וארבעה אלפין זוגי תלמידי, נפיק כולי עלמא לאפיה . אתא ב אתת לאיתחזויי ליה, קא מדחן לה . . . ואף היא קמת למיפק לאפיה 1 . אמר להון : הניחו לה, שלי ושלכם שלה הוא,רבנן [ תרגום : בא ( רבי עקיבא לעירו לאחר שלמד תורה והיה לגדול כל העולםהתנאים ) בעשרים וארבעה אלף זוגות תלמידים . יצאו לקראתו, ואף היא ( אשתו, רחל בת כלבא שבוע, שנישאה לו בעת שהיה רועה עני ועם הארץ אצל אביה, ונתנה את נפשה כדי שילך נדרים נ ע"א, ועוד . . 1

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר