מבוא: דלתות נפתחות

עמוד:13

סיפר ברגמן כי חברי המערכת התווכחו ביניהם עד כמה הציבור הרחב יודע מיהו הרב ומכיר את פועלו . בסוף החליטו שאין זה משנה כלל ועיקר שכן "בדור שבו כל כוכב ריאליטי הופך בין לילה למגה סלב, חשוב לעצור רגע ולהגיד משהו על צדיק" . במהלך התוכנית לא היה אפשר שלא להתרשם מהשבחים ומהיחס החם שהופגן כלפי הרב . גם כשעלו תהיות אם לא היה נכון שהמדינה היא שתיקח על עצמה את הסיוע לילדים ונוער במצוקה, וכך לא יהיה צורך בפרויקטים שהם בחלקם הגדול פילנטרופיים, וגם כשהמנחה תהה אם אכן הפעילות של הרב גרוסמן נטולה לגמרי ממאוויים לקידום תכנים אמוניים, הרוח הכללית הייתה של הערכה עצומה, בלתי נתפסת במונחים של השיח הישראלי הביקורתי . בחברה הישראלית בפרט ובעולם בכלל יש לא מעט יוזמות פילנטרופיות, עמותות חסד, ארגוני סיוע ומפעלי צדקה . ספר זה מבקש לבחון מה הופך את הרב גרוסמן לייחודי כל כך בנוף הזה . מדוע חילוניים לא רק שאינם נבהלים ממנו אלא גם מבקשים להתחמם ולהתמלא מאורו ; ילדים ונוער שואבים ממנו כוח להתגבר על תנאי חיים לא פשוטים ; אסירים משתקמים בהשראתו ; ואנשי עסקים, בנקים וארגונים גדולים מסירים הגנות טבעיות למולו ומתגייסים למפעלותיו . במילים אחרות, מה הופך אותו עצמו לסוג של מגדל אור, ולמי, כפי שקבעו מעניקי פרס ישראל, שמשפיע טוב, אחדות ואהבה על האווירה הכללית ומתוך שכך גם על הצדדים השונים בחברה . חיי שליחות עוסק ברב גרוסמן ומנתח את קורות חייו והצלחת פעילותו לאורך השנים . עם זאת לא הרב גרוסמן הוא המטרה של הספר . אחד הדיונים המרתקים בספרות היהודית הוא כיצד נכון לראות את העולם . האם זהו עולם שהרע בו גובר, ולכן יש בו מלחמות, תככים, פגעים ואסונות . או שהעולם הוא טוב במהותו, בפנימיותו, ורק צריך לגלות טוב זה . בעל התניא, רבי שניאור זלמן מליאדי, מייסד חסידות חב"ד, מביא בשם האר"י, גדול המקובלים, שאכן כלפי חוץ העולם הזה נקרא "עולם הקליפות 8 ואולם העולםולכן כל מעשי העולם הזה קשים ורעים והרשעים בו גוברים" . הזה הוא רע רק בחיצוניותו . הוא רק נראה רע . והאמת היא שבפנימיותו דלתות נפתחות  13

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר