"מהי אמנות" ומי ראוי לשלב יצירה בהוראה?

עמוד:12

12 הקדמה בין הדמויות, לא על מראן או על הפעולות שלהן, שתוארו בפרק . אפשר אפילו להגביל את התלמידים ולדרוש שלא יפסלו דמויות אנושיות, אלא שיציגו את מערכת היחסים בעזרת צורות מופשטות והעמדתן זו לצד זו . איור 4 : סוגים שונים של מערכות יחסים — שותפות, הכלה, זוגיות — עבודות של סטודנטים לחינוך חלק מהמורים עלולים להרגיש "לא אמנותיים" מספיק או "לא יצירתיים" מספיק, כאשר למעשה הם נתונים תחת מכבש התפיסות המקובלות ביחס למושגים "אמנות" ו"יצירתיות" . אף על פי שבקרב ילדים או מבוגרים בעלי נטייה לאמנות, או אלה שרכשו ניסיון בתחום, יש קשר הדוק יותר בין הכוונה לבין התוצאה, הרי שהטקסטים החומריים שבהם עוסק הספר הזה לא נועדו להיות "יפים" או דומים למציאות ( נראה כמו ציפור, נראה כמו כיסא, נראה כמו . . . ) . נהפוך הוא ! מטרתם לבטא רעיונות ועקרונות, שאין להם צורה מוגדרת . אינני מציעה אפוא לפתח את יכולת הרישום או הדיוק בגזירה במספריים . לא, לא . הזיזו בבקשה הצידה, קוראים יקרים, את השיפוטיות המופרזת בנוגע למיומנויות הידיים שלכם, ואפשרו לתלמידיכם לבטא את רעיונותיהם, תובנותיהם ותחושותיהם, ללא שיפוטיות, באופן חזותי וחומרי . הוראות מדויקות לפעילות יינתנו בהמשך הספר, אבל ברגע זה, השתחררו ! בספר שלפניכם אני מזמינה אתכם להשתחרר מתפיסות מצמצמות על אודות "מהי אמנות" ומי ראוי לעסוק ביצירה, לשחרר את דמיונכם, ולהיפתח לרעיון לשלב יצירה בהוראה .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר