בין חזרה לשכתוב: ג'ודית באטלר והפרפורמטיביות של הזהות הקדמה

עמוד:11

קוויר באופן ביקורתי 11 הוא זה המיוצר מתוך הפרקטיקות התרבותיות, ולפיכך נובע מהן . חלק מהמציאות של הכוח מובנית ומומצאת כַּמהות הפנימית של האדם, שלכאורה קודמת לקיום החברתי שלו . למעשה, אותו גרעין פנימי של אמת הוא מתחם של כוח חברתי המסתתר תחת אותה המצאה של רובד קדם – חברתי . בספרה Bodies that Matter ) 1993 ( ממשיכה באטלר את קו המחשבה הזה, תוך התרכזות באופן שבו הגוף לוקח חלק בתהליכי השיח ההופכים כוח לטבע, ומראה כיצד המטריאליות של הגוף מעוצבת לפי עקרונות נורמטיביים . באטלר מתחקה אחר האופנים שבהם טקסטים שונים משתמשים בקטגוריה "מין" באופן שמאשרר עולם סמלי הטרוסקסואלי ודוחק את האופציה ההומוסקסואלית אל מחוץ לגבולות ההבנה . העיקרון החברתי המארגן את פרקטיקות הכוח, היוצרות את החלוקה המגדרית הבינארית אישה / גבר, הוא האיסור החברתי על הומוסקסואליות והניסיון המתמיד של התרבות להסדיר מיניות בגבולות ההטרוסקסואליות . בתשתית התרבות שלנו מונחת הטרוסקסואליות קומפולסיבית, המנסה להסתיר את היותה אופציה אחת בלבד של קיום מיני, ואת היותה קשורה בטבורה, הן מבחינה התפתחותית והן מבחינה מבנית, בקיום האופציה

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר