מטריקס: האחר הגדול והמציאות הווירטואלית

עמוד:11

מ ט ר י קס 11 של פיטר וויר המופע של טרומן העדכנית ביותר לכך הוא ) , עם ג'ים קארי המגלם דמות של פקיד החי בעיירה 1998 ( הקטנה, המגלה בהדרגה את האמת, כלומר שהוא הגיבור שעות ביממה : עיר 24 במופע טלוויזיוני מתמיד המשודר תנק, עם מצלמות העוקבובנויה בסט של אולפן עמגוריו אחריו באופן מתמיד . מושג "הספֶרה" של סלוטרדייק מוגשם כאן פשוטו כמשמעו בדמות כיפת ) Sloterdijk ( מתכת ענקית העוטפת ומבודדת את העיר כולה . אפשר שהשוט האחרון הזה של המופע של טרומן נראה כמפעיל אולוגיהפריצה מאיחויו האידיאת החוויה המשחררת של גר אל מחוצה לו, אל מה שהנו בלתי נראהשל העולם המסו מתוך הפְּנים האידיאולוגי . יחד עם זאת, מה אם דווקא ההתרה "המשמחת" הזאת של הסרט ( בל נשכח את תשואותיהם של המיליונים ברחבי העולם המריעים לו ורץבצפותם בדקות האחרונות של המופע ) , כשהגיבור פ – כפי שאנו מודרכים להאמין – במהרההחוצה כדי לחבור אל אהבתו האמיתית ( כך ששוב מתקבלת אצלנו נוסחת ההפקה של הזוג ! ) , היא היא האידיאולוגיה בטהרתה ? הייתכן שהאידיאולוגיה טמונה בעצם האמונה שמחוץ להסגר של היקום הסופי יש איזושהי "מציאות אמיתית" 2 שצריך להיכנס אליה ? מופע גורם מכריע הוא העובדה שמה שמאפשר לגיבור ב . 2 לעולמו הנתון למניפולציה ולצאתלראות מבעד טרומן של ממנו הוא מעורבותו הבלתי צפויה של אביו . יש שתי ביולוגי בפועל - דמויות אבהיות בסרט : האב הסימבולי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר