מטריקס: האחר הגדול והמציאות הווירטואלית

עמוד:9

מ ט ר י קס 9 גלובלי * של עולמנו רק תעתוע המיוצג על ידי שכל המגולם ברשת האינטרנט . שורשיו של הרצף הזה מגיעים בדיוק עלחוזר מטריקס של אפלטון . האין ה פוליטיאה עד ל ילים בתור אסירים,של המערה : בני אדם רגהמערך של מ הרתוקים לכיסאותיהם ומוכרחים לצפות בחזיון הצללים המציאות ? ההבדל - של מה שהם מחשיבים בטעות כ החשוב, כמובן, הוא שכאשר כמה אנשים בורחים מן המלכוד של המערה ויוצאים אל מעל לפני האדמה, מה המואריםעוד פני השטח הבוהקיםשהם מוצאים שם אינו כי אם את "מדבר – הטוב העליון – בקרני השמש הממשות" השומם . ניגוד המפתח כאן הוא זה שבין מטריקס אסכולת פרנקפורט ללאקאן : האם עלינו לעשות ל היסטוריפיקציה אל תוך המטפורה של ההון אשר השתלט נועל התרבות ועל הסובייקטיביות, או האם מדובר בחפצו לופה זו ממשככזה ? ואולם, מה אם חשל הסדר הסימבולי הנה שקרית ? מה אם אופיו הווירטואלי של הסדר הסימבולי "ככזה" הנו עצם התנאי של ההיסטוריוּת . מקבילה מדויקת בעברית, תורגמה לה, שאין mind המילה  כאן על פי רוב כ"שכל" או כ"מחשבה" .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר