מטריקס: האחר הגדול והמציאות הווירטואלית

עמוד:14

ס ל ב ו י ז ' י ז ' ק 14 מודרני של - מה שטמון ברקע הוא כמובן המושג הקדם "הגעה לקצה העולם" : בתחריטים המפורסמים, מתקרבים , משטח חסרהנוודים המופתעים אל מסך / וילון השמים עומק הזרוע בכוכבים הצבועים על גביו . הם פורצים בו ף ה שקורה בסוזה בדיוק מ – ר מעֵברפתח ומגיעים אל אש . אין פלא שבסצינה האחרונה של הסרט, המופע של טרומן כאשר טרומן עולה במדרגות המחוברות אל הקיר שעליו מצויר אופק "השמים הכחולים" ופותח את הדלת, יש נגיעה רנה מגריטית מובהקת : האין אותה רגישות עצמה של פרסיפל כמוחוזרת כיום ומחפשת נקמה ? האם יצירות שהאופק האינסופי שבהן חסום אף הוא * רג, זיברב באמצעות ההקרנות האחוריות "המלאכותיות" באופן מובהק, אינן סימן שהפרספקטיבה האינסופית הקרטזיאנית ביניימי - הולכת ואוזלת, וכי אנו שבים אל מעין יקום ימי פרספקטיבי מחודש ? פרדריק ג'יימסון הפנה בחדות - קדם מןה תופעה המצויה בכמהתו את תשומת הלב לאותאבחנ הרומנים של ריימונד צ'נדלר ובכמה מסרטיו של היצ'קוק : שלום יקירתי חוף האוקיינוס השקט בספרו של צ'נדלר מתפקד כסוג של "סוף העולם", ) Farewell, My Lovely ( אשר מעבר לו יש תהום לא נודעת ; ועניין זה זהה לעמק מול הראשים של מאונטהידיים המשתרע אל - חב הפתוח ור ] 1959 של היצ'קוק, מזימות בין לאומיות בסרטראשמור [ יורגן - , סרטו של הבמאי הגרמני האנס 1982 - פרסיפל  , עיבוד אקספרסיוניסטי לאופרה של ) Syberberg זיברברג ( ואגנר .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר