פתח דבר

עמוד:12

12 | עיון ומחקר בחינוך מתמטי בגיל הרך העצמית שלה במתמטיקה . כותבות הפרק הציגו לגננות פעילויות של הערכת ידע בתחום המספרי ופעילויות בתחום הגאומטרי, ולאחר מכן הנחו אותן באשר לדרך היישום של הפעילויות בעבודה עם הילדים בגן . מהלך זה התקיים כחלק מהשתלמות ופיתוח מקצועי של גננות בנושא הוראת המתמטיקה בגן הילדים . התהליך המוצג בפרק מדגיש את הדומה ואת השונה בין פעילויות שמטרתן הערכת ידע לבין פעילויות שמטרתן קידום ידע . השער החמישי, "הכשרת גננות, מורים ופרחי הוראה", כולל שני פרקים . בפרק האחד - עשר שכתבו ד״ר דינה חסידוב וד״ר בת שבע אילני, נבחנים ההתפתחות המקצועית וקידום הידע המתמטי בקרב מנחות למתמטיקה בגיל הרך ובקרב גננות . הפרק מתאר את תוכנית ההכשרה של המנחות, את תרומתה לקידום הידע במתמטיקה של המנחות והגננות ואת שיתופי הפעולה בין הגננות לבין המנחות תוך כדי פעילות משותפת . בפרק מתוארת עמדתן של המנחות באשר להוראת מתמטיקה בגן הילדים, מוצגת תרומתן של המנחות לקידום הידע המתמטי והמקצועי של הגננות באמצעות דיגום ( modeling ) , ומאופיינים שיתופי הפעולה המקצועיים בין המנחות לבין הגננות . את הפרק השנים - עשר בספר כתבה פרופ׳ ג'והינה עוואדה - שחברי . בפרק זה מוצג מחקר אשר בדק אם הכשרת מורים להוראת חשבון והנדסה בכיתות א' - ב' במסגרת מסלול החינוך לגיל הרך במכללות לדוברי ערבית מקנה ללומדים ידע תוכן מתמטי וידע פדגוגי - תוכני אשר רלוונטיים לנלמד בכיתות היסוד .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר