יגון ללא הכרה: מותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים והתמודדות הצוות החינוכי בבית הספר

עמוד:13

13 יגון ללא הכרה חשוב להקשיב לצרכים העולים מהצוותים המלווים ילדים אלו בבית הספר ולהשמיע את קולם של הילדים ושל אנשי הצוות אשר מתמודדים עם אבל ושכול . בפרק זה, מחקר המציג את תפיסת המוות של ילדים עם צרכים מיוחדים מתואר מנקודת הראות של הצוות החינוכי . במהלך המחקר נפגשנו עם צוותי חינוך בבית ספר לחינוך מיוחד אשר חוו אבדן תלמידים והתמודדו עם האובדן והאבל . אבל ושכול בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים ילדים עם צרכים מיוחדים הם קבוצה רחבה, הטרוגנית וגדולה, הכוללת בתוכה לקויות, אבחנות ותסמונות רבות . חלק מהילדים מתמודדים עם אבחנות כפולות . טווח התפקודים רחב מאוד והיחס כלפי אוכלוסייה זו תלוי בנורמות החברתיות של סביבתם ותפיסתם את האדם בעל הצרכים המיוחדים ( 2002 Lavin, ) . במחקרים ובמאמרים רבים, דנים באנשים עם צרכים מיוחדים במונחי Developmental Disabilities / Disorder , שעניינם במוגבלות מורכבת וכרונית של אדם שעבר את גיל חמש . למוגבלות ארבעה מאפיינים : ( א ) לקות שכלית, נפשית, פיזית או שילוב ביניהן ; ( ב ) אבחנה לפני גיל 22 ; ( ג ) לקות קבועה ותמידית ; ( ד ) ללקות ישנה השפעה ניכרת יום-יומית הבאה לידי ביטוי בשלושה מהתחומים האלה לכל הפחות : טיפול עצמי, יכולות הבנה וביטוי מילוליות, ניידות, הכוונה עצמית, יכולת מגורים עצמאיים, כלכלה עצמאית וצורך בטיפול מותאם אישי ומתמשך או תמידי . ישנה שונות במקור החברתי-תרבותי של החוקרים, ובהתאם לכך הם נוקטים הגדרות שונות . בבריטניה המונח המקובל הוא Learning Disability , ופירושו דומה מאוד ללקות התפתחותית . הגדרה זו כוללת לקויות כגון אנשים בעלי אינטליגנציה גבולית הסובלים מעיכוב או מקושי משמעותי בהבנת מידע חדש או

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר