עוד בעיני המתבונן: אפלה, צבע ואור ביצירותיהם של טינטורֶטו וקָרָוואג'ו

עמוד:6

שנה ? הספר שלפנינו מתמודד עם חידה זו 70 - כ לתודעה הציבורית רק לפני ופורש לפנינו עולם חדש ומרתק . לציור ג'ו לעולם האמנות בכלל ו אאחת התרומות המכריעות של קרוו לה ובצללים . הוא משתמש באפלה גם כאמצעיפבפרט היא השימוש בא חלקים בציור, וגם כדי לבטא תחושות אימה . באופןחזותי להבליט הספר מתמקד בשני את האל המסתתר . הוא מצא בחשכה גם,פרדוקסלי אפלה וצבע, ניסיון להבין את משמעות המושגים אורכיווני מחקר . הראשון, שונים : פילוסופיה עתיקה ומודרנית, היסטוריה, המחקרהבתחומי תחומי ביצירותיו של צייר - דיון רב פסיכולוגיה, בלשנות ומדעי המוח . השני, כמעט נשכח בימינו, בשם טינטורטו . אשרוג'ו,אקרוושהשפיע רבות על טינטורטו איחד באישיותו וביצירותיו שתי אסכולות מתחרות בציור , האסכולה של מיכלאנג'לו ? בשאלה : מהו בסיס הציור ניהןשנחלקו בי . "שדגלה ב"צבע,שדגלה ב"צורה", והאסכולה של טיציאן כידוע, שתי אסכולות מרכזיות נאבקות על הבכורה בפרשנותן של יצירות לפי אסכולה זו,,היצירה . אמנות . האחת דוגלת בניתוק היצירה מהיוצר יש לבחוןכי האסכולה האחרת טוענת . לאחר שנוצרה רשות עצמהבעומדת התזהולהבין את היצירה על בסיס הקשריה לביוגרפיה ולאישיות של היוצר . לא ניתן לנתק או להבין את היצירות של כיגורסתהמרכזית של ספר זה האישיות שלו, כולל נטיותיו המיניות . במידה רבה, מג'ו מהביוגרפיה ואקרוו הביוגרפיה שלו . הםהםהספקן,ג'ו, המאמיןאקרווו שלציורי הספרעוסק, בבד עם הניתוח של יצירות רבות של טינטורטו וקארווג'ו - בד אחת היא המשמעות של צבע ואפלהה יסוד של פרשנות . - בשתי סוגיות בציורים מבחינה דתית, אמוציונלית ותרבותית . הספר בוחן את השאלה האם אדםבעצמושל יצירות בעלות משמעות דתית עמוקה חייב להיותיוצרן ג'וא "האמנות המגויסת" . טינטורטו וקרוו יה היא שאלתי סוגיה שנ מאמין ? השראה דתית עמוקה . יצירותיהםהמעוררים, ציירו ציורים בנושאים דתיים שגייסה את האמנות עידהוהו – ו היו צריכות לעמוד בכללי ועידת טרנט היא שאמנות היאשלפנינולמלחמת חורמה בפרוטסטנטים . התזה של הספר יכולה לעמוד בקריטריונים עדייןהיא – גם אם היא מגויסת, אמנות . לפיכך אמנותיים מחמירים . ערכות הציור לביןי אלת הקשר בין טכנולוגי סוגיה שלישית היא ש איכות ומשמעותביןאין קשרכי . יש מבקרי אמנות הסוברים ומשמעותו

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר