הקדמה חוכמת השוליים

עמוד:14

חוכמת השוליים 14 המודל מדגים באמצעות תיאור מקרה כיצד גישה אינטגרטיבית באוריינטציה פמיניסטית הצליחה לשחרר חוויות טראומטיות המאוחסנות בגוף ובנפש . בפרק השביעי ד"ר מירב רבינוביץ מתארת טיפול דינמי‑‑פרדוקסלי עם אישה שסובלת מתלישת שערות קומפולסיבית . הפרק ממחיש איך החוכמה המצטברת של גישות טיפול שונות מאפשרת להקשיב מפרספקטיבות שונות לקולות מודרים ולתפור למטופלת חליפה מותאמת אישית אשר מסייעת לה לפרום השתקות ופיצולים . בפרק השמיני מציגות גב' אלינה בן דוד וגב' רחל אברמוביץ מודל לטיפול באישה עם מוגבלות שכלית שעברה תקיפה מינית . תיאור המקרה מדגים כיצד אסטרטגיות פמיניסטיות הלקוחות מה"מודל להעצמה אישית" של ג'ודית וורל ( 2001 , Worrell ) מקדמות תחושת שליטה והתמודדות מיטיבה בסיטואציות חברתיות . בפרק התשיעי גב' נטע מגן מציעה מודל התפתחותי להתבוננות בחוויותיהם של ילדים טרנסג'נדרים מנקודת מבט פמיניסטית‑‑ביקורתית אשר קוראת תיגר על התפיסות המקובלות בנוגע להגדרה של מיניות ומגדר . בפרק העשירי ד"ר מירב רבינוביץ מתארת מודל לעבודה פמיניסטית עם דפוסי העברה . המודל מאתגר את העקרונות הדינמיים המסורתיים, מרחיב את מושג ההעברה ומציע מודל לעבודה קרובת חוויה עם דפוסים לא מודעים . שער רביעי ( עבודה קבוצתית ) : בפרק האחד‑‑עשר גב' יעל שוייצר מתארת גישה לטיפול קבוצתי עם נשים בסין, המשלבת מיינדפולנס ותנועה עם גישה פמיניסטית . המודל מבקש להעצים את האישה במישורים האישי, החברתי, הנפשי והגופני . בפרק השנים‑‑עשר מציע ד"ר מני מלכה כלי להתערבות קבוצתית עם ילדים שהיו חשופים לאלימות במשפחה . הכלי נועד לעודד את הילדים לעבד את החשיפה לאלימות תוך שימוש חווייתי בסיפור וציור . ההתערבות משלבת כלים פסיכו‑‑חינוכיים באוריינטציה פמיניסטית המדגישה תפקידי מין ויחסי מגדר . בפרק

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר