הקדמה למהדורה העברית

עמוד:14

זנח את הפריפריה הגאוגרפית והכלכלית של רובעי ניו יורק , לטובת פיתוח נדל " ן יוקרתי במנהטן , לבה הפועם של העיר . לאורך קריירה ארוכה , שנמשכה ארבעים וחמש שנה טראמפ בנה , רכש ושיפץ שורה של נכסים בולטים , בהם בניין טראמפ בשדרה החמישית , ששטחיו הציבוריים מכוסים בשיש איטלקי מיוחד שדונלד בחר בעצמו ; מאר - א - לגו שבפלורידה , פנינה אדריכלית שנבנתה לפני כתשעים שנה כמעון חורף לנשיאים אמריקאיים והפכה בידיו של טראמפ למועדון יוקרתי לעשירי עולם ; מלון קזינו טאג ' מאהל בניו ג ' רזי , מגדל ומלון טראמפ הבינלאומי שבפינת סנטרל פארק . מעל כל אלו ריחף נכס ערטילאי אחד , עצום ממדים , שהתנשא מעל לכל מגדליו והישגיו , ושהיה במובנים רבים — עד לא מזמן — נסתר מהעין : המוניטין של טראמפ כמצליחן האולטימטיבי , שכל דבר שהוא נוגע בו הופך לזהב . זה היה , כך מתברר לנו היום , פרויקט הבנייה המשמעותי ביותר והמוצלח ביותר שלו . בניגוד לרוב גדול מבין אנשי העסקים , המעדיפים לנהל את עסקיהם ואת עושרם הרחק מעין הציבור , בחר טראמפ להפגין את עושרו וכישרונותיו באופן יסודי ושיטתי . יריית , שאותו פרסם אומנות העסקה הפתיחה הייתה ספרו האוטוביוגרפי ( . בספר תאר טראמפ את נעוריו , את עלייתו 1987 ) 41 כשהיה בן לגדולה ואת המהלכים הממולחים שהובילו אותו לסגירת עסקאות נדל " ן שתרמו לעיצוב קו הרקיע של ניו יורק . שבועות 13 זכה להצלחה פנומנלית וכבש למשך אומנות העסקה . ניו-יורק טיימס תמימים את ראש רשימת רבי המכר של העיתון טראמפ הפך לסלבריטי ומסלבריטי הפך למותג — ובמשך שלושים שנה ברציפות לא הוריד את רגלו מדוושת הגז . הוא המשיך לטפח בהקפדה את דימוי המצליחן העשיר , ואף פדה את תמורתו על ימין ועל שמאל , כשהוא מוכר את הזכויות לשימוש במותג טראמפ על בקבוקי וודקה , משחקי לוח , סטייקים , מטוסים , ספרים , מכוני לימוד , מסלולי גולף ומגדלי משרדים . תחשוב כמו מנצח 14

הוצאת סלע מאיר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר