מבוא

עמוד:11

מבוא | 11 להבין מדוע דור המאמין שלעולם לא יצליח לגור בדירה בבעלותו יימשך להשקפת עולם אידיאולוגית המבטיחה לתת מענה לכל עוולה, לא רק בחיי חבריו אלא לכל עוולה עלי אדמות . פירוש העולם מבעד לעדשות של "צדק חברתי", "פוליטיקה של קבוצת הזדהות" ו"שילוב מִצָּבִים" ( אינטרסקציונליות ) , הוא ככל הנראה מפעל יצירת האידיאולוגיה הנועז והמקיף ביותר מאז תום המלחמה הקרה . עד היום התקדם "הצדק החברתי" משום שהוא נשמע מושך, ובגרסאות מסוימות שלו הוא אכן כזה . אפילו המונח עצמו בנוי להרתיע מתנגדים : "אתם מתנגדים לצדק חברתי ? מה אתם רוצים שיהיה במקומו, אי צדק חברתי ? " הצדק החברתי מגייס את תומכיו באמצעות "פוליטיקת הזהויות" . היא מנתצת את החברה לרסיסי קבוצות אינטרס לפי מין ( או מגדר ) , גזע, העדפה מינית ועוד . ההנחה היא שהמאפיינים הללו הם התכונות הרלוונטיות העיקריות או היחידות של בעליהן, ושהם מניבים לבני הקבוצה תגמול נוסף . לדוגמה ( בניסוחו של הכותב האמריקני קולמן יוז ) , ההנחה שאישה, שחור או הומוסקסואל מחזיקים מתוקף זהותם 3 זו הסיבה לנטייה של אנשים לפתוח שאלות או ב"ידע מוסרי מועצם" . הכרזות באמירה "אני מדבר בתור . . . " . וזהו דבר שאנשים חיים כמתים צריכים להימנות עם הצד הנכון שלו . לכן נשמעות קריאות להפיל את פסליהם של אישים היסטוריים שנחשבים למי שניצבו לצד הטועים . לכן גם יש לשכתב את העבר למען כל מי שאתם מבקשים להציל . בשל כך טבעי לגמרי שסנאטור מטעם מפלגת שִׁין פֵיין האירית טוען ששביתות הרעב של המחתרת האירית בשנת 1981 נערכו למען 4 בפוליטיקת הזהויות קבוצות מיעוט נקראות בו-זכויות הלהט"ב . זמנית לפצל את החברה, להתארגן ולהתבטא . המרכיב המושך פחות בשילוש הקדוש של הדת החדשה הוא המושג "שילוב מִיצבים" . זו הזמנה לכלות את שארית חיינו בניסיון לפענח כל זהוּת או טענה לפגיעוּת, ואז להתארגן לפי כל מערכת צדק שנובעת מההיררכיה הנזילה והמשתנה תמידית שאנו חושפים בפענוח המתמשך הזה . זו שיטה בלתי-ישימה, המטמטמת את הדעת

הוצאת סלע מאיר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר