הקדמה

מתוך:  > להבתו של נר > הקדמה

עמוד:14

14 להבתו של נר הצללים . לכן כל חלימות האור הקטן שלנו משמרות מציאות פסיכולוגית בחיינו כיום . יש להן משמעות, אני אפילו נוטה לומר שיש להן תפקיד . למעשה, הן יכולות להעניק לפסיכולוגיה של הלא – מודע מערך שלם של דימויים שבעזרתו היא תוכל לחקור את האדם החולם בעדינות, בטבעיות, מבלי לעורר תחושה חידתית . עם חלימת האור הקטן, החולם מרגיש בבית, והלא – מודע של החולם הוא עצמו בית עבור החולם . החולם ! - הכפיל של קיומנו, אותו אוֹר – צֵל של האדם החושב - זוכה בעת חלימת האור הקטן בביטחון הקיום . מי שיתמסר לחלימות האור הקטן יגלה את האמת הפסיכולוגית הזאת : הלא – מודע השלֵו, הלא – מודע נטול הסיוטים, הלא – מודע השרוי באיזון מושלם עם החלימה שלו - הוא בדיוק אותו אור – צל של חיי הנפש, או, ליתר דיוק, הוא חיי הנפש של משחקי האור – צל . דימויי האור הקטן מלמדים אותנו לאהוב את האור – צל של הראייה הפנימית . החולם המעוניין להכיר את עצמו כישות חולמת, הרחק מבהירות המחשבה, חולם כזה, מרגע שהוא אוהב את החלימה שלו, נוטה לנסח את האסתטיקה של אור – צל נפשי זה . חולם מנורה יבין מיד שדימויי האור הקטן הם מנורות – לילה 5 אינטימיות . זוהרן נעשה בלתי – נראה כאשר המחשבה עובדת, כאשר התודעה בהירה לגמרי . אולם כאשר המחשבה נחה, הדימויים ערים . המוּדעות לאור – צל של התודעה היא בעלת נוכחות - נוכחות מתמשכת - לכן האדם מצפה להתעוררות - התעוררות הקיום . ז'אן ואל יודע זאת . הוא אומר זאת במשפט אחד ויחיד : 5 [ במקור : -veilleuses מנורות לילה, עששיות הדולקות כל הלילה באור עמום, וגם "שומרות לילה", אלה שנשארות ערות כל הלילה ומשגיחות . ]

הוצאת בבל בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר