במקום הקדמה: למה כתבנו את הספר הזה?

עמוד:10

10 באופן המתקדם והמודרני ביותר על הדילמות הכרוכות בניהול חברה, מוצר ועובדים . חזרנו שוב ושוב לפרקי אבות ונחשפנו שם פעם אחר פעם להתייחסויות מרעננות להתמודדויות שנתקלנו בהן דרך קבע ולכלים שעשויים להיות שימושיים מאוד למנהל . יניב הציע שלא נשמור את עולם התוכן הזה לעצמנו אלא נחלוק אותו עם מנהלים אחרים, ובכלל עם כל מי שמתעניין בתחום . כך נוכל אולי לסייע למנהלים אחרים ולתרגם את עולם התוכן היהודי לשפה פשוטה, מעשית ורלוונטית . ומי יודע, אולי נצליח אפילו לגשר בין העולמות, לאפשר לכל מנהל למצוא את החיבור בין העולם המקצועי לעולם היהודי ולהנגיש את החיבור הטבעי והמתבקש בין העולמות . כך נולד הספר שאתם מחזיקים בידיכם עכשיו, והוא עוסק בדילמות ובאתגרים מודרניים מעולם הניהול והאקדמיה תוך שהוא משמש מעין סולם לעולם הערכים של היהדות . הוא אינו ספר ניהול קלאסי, שמסביר כיצד לנהל - מדפי ספרי הניהול בספריות ובחנויות גדושים עד אפס מקום . במקום זה, הספר דן בדילמות יומיומיות המעסיקות מנהלים ומנסה להאיר בהן זוויות ערכיות חדשות ולהעשיר את עולמו של הקורא בעולם התוכן היהודי . למעשה, הספר מבקש להביא את הגישה היהודית ואת הרציונל והניסיון העומדים בבסיסה אל עולם המעשה המודרני . לא דרוש רקע ביהדות כדי ליהנות מהידע ומהכלים שהספר מציע והוא פונה לבני ובנות כל הלאומים והדתות . נקודת המוצא שלו אינה דתית, אלא כזאת המאזנת בין המקום החילוני לבין השילוב של הדת באורח החיים מתוך כבוד הדדי . אנו מאמינים כי יש נושאים שחשוב להכיר, בלי קשר לצורה שבוחרים לחיות בה . במקרה שלנו, הדת היא היום דרך חיינו, אך לא תמיד היה כך . שנינו גדלנו עם זיקה מסוימת לדת - זיו גדל בבית מסורתי והתחבר מאוחר יחסית, בגיל ,30 לעולמה הרוחני של היהדות ; ואילו יניב גדל בבית דתי-לאומי מסורתי שבו דתיים וחילונים חיו זה לצד זה . אורח החיים המעורב לימד אותנו לכבד תפיסות עולם ואורחות חיים שונים, ובעיקר לימד אותנו שדת ורוח מלמדים מתוך אהבה, ולא מתוך כפייה או כהטפת מוסר הנובעת מעמדת עליונות סמויה . למשל, אנחנו מאמינים ששמירת שבת אינה רק מצווה דתית, אלא שיש גם היגיון במנוחה מהעומס של היומיום, בזמן לחשיבה עצמאית ולניקוי הראש . אבות הניהול 10

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר