הקדמה

עמוד:10

ההוראה כסיפור 10 זה לא ספר המדריך איך ללמד באמצעות סיפורים בדיוניים, וגם לא איך לספר סיפורים בצורה יעילה . במקום זאת, הוא מסביר איך להשתמש בכוחה של צורת הסיפור כדי ללמד כל תוכן באופן מרתק ומשמעותי יותר . צורת הסיפור היא תופעה תרבותית אוניברסלית ; כולם בכל מקום נהנים מסיפורים . הסיפור, אם כך, אינו סתם בידור מזדמן ; הוא משקף תבנית בסיסית ועוצמתית שדרכה אנו מבינים את העולם ואת החוויה . ואכן, יש הטוענים כי צורת הסיפור משקפת מבנה בסיסי של תודעתנו ( 1966 , Lévi - Strauss ) . כך או אחרת, ברור שסיפורים גורמים לילדים לגלות מעורבות בקלות ובעוצמה . ספר זה הוא ניסיון לעצב מודל המסתמך על כוחה של צורת הסיפור, ומשתמש בכוח זה בהוראה . אתאר את המודל בפירוט, ואתן דוגמאות מספר לשימוש בו בתחומי לימוד שונים . ומכיוון שהוא מתנגש בנקודות אחדות עם כמה מהעקרונות והנהלים השולטים כיום, נראה שעדיף להתחיל בדיון בעקרונות ובנהלים אלה . אם כך, בפרק הראשון אתייחס לעקרונות בולטים כמו "מן הקונקרטי אל המופשט" ו"מן הידוע אל הלא ידוע" .

מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר