הקדמה

עמוד:9

9 הקדמה להשיג בו אחיזה ברורה . כתוצאה מכך, תיאוריות הלמידה השולטות, שהשפיעו עמוקות על החינוך וסייעו ליצור את המודל ואת העקרונות השולטים שהוזכרו לעיל, כמעט שלא התייחסו כלל לדמיון . אם כך, התמקדות עקיבה של ספר זה תהיה בתחומי הפעילות האינטלקטואלית של ילדים שבהם אנו יכולים לראות את הדמיון בעבודה או במשחק . אתמקד במיוחד בסיפורי ילדים, בעיקר סיפורי פנטזיה . על ידי הצבת הפעילות האינטלקטואלית הדמיונית בחזית, אנסה לתקן חוסר איזון בהשקפתנו הכללית על הילד כלומד . איזה סוג של חלופה מוצע כאן ? זהו מודל לתכנון הוראה המעודד אותנו לראות שיעורים או יחידות כסיפורים טובים שיש לספרם, ולא כמערכי מטרות שיש להשיג . זוהי גישה אורגנית המציבה את המשמעות במרכז הבמה ; גישה הנשענת על עקרונות הולמים יותר של למידה ; עקרונות העושים שימוש בדמיונם של הילדים ומגרים אותו . ספר זה בנוי סביב מודל תכנון חדש להוראה ; מודל העוסק בעיקר בלהעניק לילדים גישה למשמעות עשירה ומעורבות בה .

מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר