מבוא. או: כמה מילים על שמות של ספרים

עמוד:12

איך להיות רע 12 המוסריות שלנו בחיי היום-יום, על העיוותים שטבועים בעקרונות הללו, ועל השאלה את מי באמת העקרונות הללו משרתים . נדבר על הגישות הפילוסופיות שטוענות שהמוסר שלנו יחסי ושאין עקרונות וכללי מוסר שיכולים לחייב את כולנו, נראה האם בני אדם יכולים באמת להתייחס לכללי המוסר כאל דבר יחסי או שאנחנו חייבים להאמין בכללי מוסר אובייקטיביים ונצחיים, וגם נדבר על היתרונות הרבים שיש ל"ספקנות מוסרית", ננסה לשכנע למה לפעמים לא טוב להיות טובים מדי ולא מוסרי להיות מוסריים מדי, ונראה למה חלק גדול מהעיסוק המוסרי שלנו קצת מיותר . בספרי הקודם נמנעתי מעצות פרקטיות . בספר הזה, בסופם של אחדים מהפרקים, הצגתי גם הצעות מעשיות, המלצות ודרכי פעולה, שמשלימות את התובנות התיאורטיות שמופיעות בספר . אני יודע שעולם ההמלצות המעשיות אינו מתאים לכל קורא או קוראת, ושרבים מעדיפים לגזור את ההמלצות הרלוונטיות לחייהם מתוך הקריאה עצמה בעצמם, ולא שמישהו יגיד להם מה לעשות . אותם רבים, שאני מניח שגם חלק מהקוראים נמנה עליהם, יכולים לדלג על העצות בסופם של הפרקים הרלוונטיים, לחזור אליהן בהמשך, או אולי רק להציץ בהן מתוך סקרנות . אז נכון, בספר הזה לא נלמד איך להיות רעים באמת ) על כך בספרי הבא "איך להכין פצצה בפחות מ- 48 שעות" ( , אבל כן נלמד איך להיות מרצים פחות, איך להסתכל באופן ביקורתי יותר על הנורמות והמוסכמות החברתיות, ואיך למצוא את הצדדים החיוביים במידות הרעות . ואם נחזור לעיסוק בשמות של ספרים, העובדה שלקחתם את הספר הזה מעידה שהוא תפס את תשומת ליבכם, וזה, בניגוד לשם הספר, לא רע בכלל .

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר