מבוא. או: כמה מילים על שמות של ספרים

עמוד:8

איך להיות רע 8 על באמת" . בחירת שם טוב לספר היא משהו שנמצא בין האמנות והמדע — מדע בעל השלכות מעשיות ברורות ; מדע שעשוי לקבוע אם הקוראים הפוטנציאליים יושיטו את ידם אל הספר שלכם בחנות הספרים או שלא יֵדעו על קיומו לעולם . אם כך, אילו כתבתם ספר, איזו כותרת הייתם בוחרים לו ומדוע ? "מדעני הספרים" — כלומר, העורכים בהוצאות הספרים, שהם מי שאמונים בין השאר על בחירת שמות קולעים לספרים — מדברים על כמה קריטריונים חשובים ששמו של הספר צריך לעמוד בהם : השם צריך ללכוד את העין, כי יחד עם הכריכה הוא יוצר את הקרס בקצה החכה שבאמצעותו לוכדים את תשומת ליבו של הקונה בחנות . השם צריך גם לבטא את תוכנו של הספר ואת רוחו, כי לא טוב לגרום לקונים להרגיש מרומים, ולהציע להם למשל ספר בשם "ההשקעה הבטוחה שלי" מתוך ידיעה שעלעול קצר בו יגלה להם שמדובר במחקר על הביולוגיה של הפילים . שם הספר צריך גם להיות קליט וזכיר . אתם רוצים שהקוראים, או אפילו מי שחלפו על פני מדף הספרים, יזכרו את שם הספר ואולי ידברו עליו עם חבריהם ומכריהם . כדי שיהיה קליט 1 וזכיר, שם הספר צריך להיות ייחודי, ובדרך כלל מקובל שיהיה קצר, כך שיהיה קל לזכור אותו ולגלגל אותו על הלשון . מחקרים מצאו שבני אדם תופסים ביטויים שהם יכולים לגלגל בקלות על הלשון לא 2 אין רק כמוכרים יותר, אלא גם כחיוביים יותר ואפילו כנכונים יותר . סיבה שזה לא יהיה נכון גם ביחס לספרים . ספרי הקודם עסק בפסיכולוגיה של המוסר ונקרא "איך להיות 1 אם כי גם לכלל הזה יש כמובן יוצאים מן הכלל מוכרים ובולטים כמו "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" ו"הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם" . 2 . ) 2008 ( . Hertwig , R . , Herzog , S . M . , Schooler , L . J . , & Reimer , T Fluency heuristic : a model of how the mind exploits a by - product of " information retrieval " . Journal of Experimental Psychology : Learning, memory, and cognition , 34 ( 5 ) , 1191

כנרת, זמורה דביר בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר