פתח דבר

עמוד:13

13 על מציאות חושית ונפשית עמדתי היא שיהיה בכך חיסרון גדול אם לא נתעכב על השימוש בפילוסופיה וברזיה במטרה להבין את ההמשגה של ביון, ואם לא נתחקה אחר הדרך שבה הוא משאיל מושג פילוסופי ומטמיע אותו בפסיכואנליזה ולשירותה ; אף אם הנטייה האנושית הרווחת היא לדלג על מונחים פחות מוכרים ולהבין את הכוונה הכללית של המשפט, במקרה דנן זוהי דרך מובהקת לאבד את הקשר עם עומקיה של ההגות הביוניאנית, וכן עם הממד האסתטי והאתי שבה . צורתו של הספר שלפניכם השתנתה במהלך כתיבתו . ממבנה צורני קרוב למקור, שבו אל מול כל פסקה בטקסט המקורי הובאה פסקת עיון כדרשה בטקסט, קיבל הספר צורה שונה ובה תתי- כותרות שכל אחת מהן מאגדת בתוכה כמה פסקאות מן המקור, ופותחת בציטוט תמציתי מן הפסקאות שהיא כוללת . כך כל תת- כותרת מתייחסת אל דרשה עיונית הנוגעת לרעיון המובע בטקסט, ושומרת הן על קרבה תוכנית למקור והן על הרצף המקורי של הצגת הנושאים . מאחר שארגון זה הוא מעשה ידי, הרי שהוא מרחיק את הקורא במידת מה מן הטקסט המקורי של ביון . לפיכך עצתי לקורא היא שיטיב לעשות אם יפנה בעקיבה אל הטקסט "מציאות חושית ונפשית" של ביון, במקביל לקריאתן של הדרשות . אציג את הפסקאות הנכללות תחת כל תת-כותרת המהווה דרשה : דרשה ,1 "הכותרת : ׳מציאות חושית ונפשית׳", עוסקת בכותרתו של הטקסט הנבחר מתוך כלל ספרו של ביון, במשמעותה וסימוניה . דרשה ,2 "על אודות חוסר סיפוק וסימונו של מפנה", עוסקת במשפט הפתיחה בטקסט של ביון . דרשה ,3 "הפער בין המציאות-כפי-שהיא ובין המציאות- הנתפסת" עוסקת בראשיתה של הפסקה השלישית בטקסט של ביון . דרשה ,4 "אבולוציה של מושג - O׳ ׳", עוסקת בהמשכה של הפסקה השלישית . דרשה זו מהווה בסיס לכלל הדיון המוצג בטקסט של ביון, ולפיכך היא נרחבת יותר וכוללת ( א ) משמעות הסימן O ;

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר