פתח דבר: גם כנענים גם צלבנים

עמוד:14

ג ם כ נ ע נ י ם ג ם צ ל ב נ י ם 14 , ונוספו לו יסודות חילוניים ופרגמטיים . ואילוהאוניברסלי הממד המתנחלים האידאולוגים קיבלו את השראתם מהדיאלקטיקה ששרטט הרב ( , שבה הקדוש ברוך הוא הביא אתהראי"ה ) רהם יצחק הכהן קוקאב הלאומיות כדי לשמור על הדת, והעניק את התורה לאומה נבחרת . בתפיסתו כריסטוס : הפירוש המשיחי הדתי של מדינת-י אנט אף בולטת התזה של ה ישראל מעניק משמעות לשואה, שהרי כעומק הנפילה השטנית, כן גודל ה המשיחית . ישועה הדטרמיניסטית" של גוש אמונים חלה רדיקליזציה, וזו באה משיחיות"ב לאקטיביזציההראי"ה קוק היסטורית" נוסח הכרחיותלידי ביטוי במעבר מ" . דחיקת הקץ התבטאה בכיבוש ארץהרצי"ה קוק של ההיסטוריה נוסח בנו , האוניברסליישראל כולה והתנחלות בה . הקצנה זו חשפה מעבר מן הממד- ישראלי,-אל הממד הפרטיקולרי, הלאומימשיחיותהקוסמי, של-המטפיזי ממד שעבר הדתה בדמותו של אוונגרד מתנחלי . גישתו האידאולוגית משיחית של חיל החלוץ סללה את הדרך לשיקולים פרקטיים של מתיישבים- י "חמש דקות מכפר סבא" או ערי החרדיםישובים, כדוגמת ילא אידאולוג הראה כי רבים מבין רוני אלנבלום הזולות . מחקרו של הגאוגרף ההיסטורי הראשון של הלוחמיםהגלהמהגרים המדיאבלים, שהגיעו בעקבות והחלוצים הדתיים ) "הצלבנים" ( , לא באו ללבנט למות בשם האלוהים, אלא . בשלב השני, לאחר השלב התאולוגי וההרואי, היה לרכוש פיסת קרקע זולה דחפם של המתיישבים הפרנקים אישי, תועלתני, והוא נועד לשפר את רמת החיים ואיכות החיים של אירופאים פשוטים . בהקמתה של מדינת ישראל לא התקיימה התרסה כנענית . הציונות, המסד מעל האדם הרעיוני של המדינה, לא ביקשה לרומם את המקום הפיזי טוכטוני, ההיסטורי, מגדיר את האו הקונקרטי, ולקבוע כי רק המקום הילידי, יונתןהזהות הלאומית העברית . בניגוד לאסכולה הכנענית מבית מדרשו של ישראל ועל זיקה בין-בארץ , הציונים דיברו על הקמת מולדת ליהודים רטוש הטיפו לשובהיהודים שמעבר לים למולדת ההיסטורית, ואולם הם לא אהרןוהרצי"ה קוקלגבולות האבות או לעֵברֵת את כל המרחב . לא פלא ש שיתפו פעולה בניסיון להקים מחדש את הקבוצה הכנענית . הציונים אמיר לא התנו את עלייתם ארצה בהתיישבות בשכם או בחברון . נהפוך הוא, ים בשפלת החוף מעידה על התרחקותם מההר, מהגדהישובהתרכזותם בי ישראל, והבינו כי שליטה על כל-ומהבקעה . הם הסתפקו בחלקה של ארץ

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר