פתח דבר: גם כנענים גם צלבנים

עמוד:13

31פ ת ח ד ב ר הציונית לתנועת ההתנחלות . ואכן, ניתן להיווכח כי בניגוד לציונות, בראש האידאולוגים דומים מהרבה בחינות לצלבנים . המתנחלים ונה, שתי התנועות העמידו במרכז הפרויקט שלהם את הפרימט ובראש הדתי . התאולוגיה קדמה להשקפתם הלאומית, ושילובם יחד יצר תאולוגיה פוליטית שיעדיה הדתיים והקולוניאליסטיים הושגו באמצעים פוליטיים . לשחרר את אורבן השני תו של האפיפיור הצלבנים הראשונים נענו לקריא "זה – הקבר הקדוש בירושלים מידי הכופרים המוסלמים שהשתלטו עליו , וגם 5901-ב וועידת הכנסיה בקלרמון שהושמעה ב – רצון אלוהים" ( , שביכה ב"מרכז הרב",הרצי"ה ) צבי יהודה קוק המתנחלים נעתרו לרבם, ת הקדומים ) שגם עליהם , את אובדנן של נחלו 7691-בביום העצמאות השתלטו מוסלמים ( . רצו כעבור שלושה שבועות להשיב עטרה ליושנה והחלו- המתנחלים אצו ליישב את שטחי הארץ הגדולה, כמו הצלבנים, בהר ובמבצר, מסוגרים , חיברהרצי"ה קוק , שנכח בעת נאומו שלחנן פורת ומבודלים מהילידים . שעוד יישמע שיר המהלך הגדול בו מובילחול וקדושה באומרו כי "אפשר ריבון העולמים את כולנו בדרך העולה הביתה : עם ישראל כולו לארץ אורבןמקדש מלך עיר מלוכה" . גם – ישראל כולה ובמוקדה ירושלים שלנו- העלה את ירושלים לדרגת מה שכינה "טבור העולם", בטענו כי העיר . מסד תאולוגי שכזהרר אותהלשח החשובה ביותר לקתולים נשדדת וכי יש נעדר בקרב מייסדי הציונות, המתיישבים הראשונים בפלשתינה ) א"י ( . התנועה הציונית והישראליות הראשונה היו חילוניות 7691והישראלים עד בעיקרן, ואף הזרמים הדתיים השוליים קיבלו את הנחת היסוד כי יש להפריד ר יסוד טרנסצנדנטי . בין קודש לחול, וכי הפרויקט הציוני נעד בפרימט הדתי אצל הצלבנים והמתנחלים בלט היסוד המשיחי . בנאומו המכונן בקלרמון טען האפיפיור כי המלחמה על ארץ הקודש המבוזה והמחוללת היא מלחמתם של כל הנוצרים : "יהיו נא עתה חיילי המשיח מי רית, אשר עד כה היו שודדים" . ברעיון ימות המשיח באסכטולוגיה הנוצ כריסטוס נכנע לבסוף על ידי המשיח, ששב לכונן את מלכות שדי עלי-י אנט ה , קרא להם נדוד , שביקר את מלחמות האצילים המרחיקיםאורבןאדמות . להילחם למען המשיח, שהרי הפרנקים הם "העם הנבחר והאהוב על האל" . ות אמנם היה יסוד משיחי בציונות, ואולם בדומה לנביאי התנועות הלאומי לאיוש קושוטבצרפת,ל מישלהיז'באיטליה, ג'וזפה מציני האירופיות ) ,גוריון-בןועדהרצל בפולין ( בלט אצל מנהיגיה, מ אדם מיצקביץ' בהונגריה ו

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר