פתח דבר: ביון ברומא – מסע של חיים

עמוד:14

יעל מגל 14 הגה בינו לבין עצמו ובה בעת גם בפנייה לקהל מדומיין במפגש אילוף מחשבות פרועות הצפוי . הקלטות אלו תומללו ונערכו בספר , ( The Grid ) כלל גם מאמרו של ביון על "הרשת" ( , שבו נ 1997 ) ביון היא מתייחסת- . בהקדמה לספר שכתבה פרתנופה תלמו 3691-מ לשתי הקלטותיו המתומללות של ביון כאל שני פרקים ראשונים בספר שעוד לא נכתב, ודבר אינו ידוע על המשכו . פרנצ'סקה ביון ביקור הצפוי . , שם ( כהכנה לקראת ה 7991מתייחסת להרהוריו אלו ) רפלקטיבי שבו מהרהר ביון . הוא-היא כותבת על האופן המדיטטיבי לכאורה שבהרהוריו אלה, בדיבור הזה שהוא-הזמן-מדבר על ביטול כמעט ללא מחשבה תחילה, ומעת לעת הוא נעצר כדי לבדוק מה בהקיץ, כפי- בטלתו . זו אינה שוטטות עצֵלה של חולם-העלה ברשת ינך אאלוהים"מדוע בשםשהיו מאשימים אותו בילדותו, באומרם : , אלא דרכו לעקוב אחר המחשבות" ? תמוצא לעצמך משהו לעשו הפרועות, התועות, עד שנמצא להן בית . אילנה ברנשטיין מתארת מצב חלימה דומה בקולו של אבישלום, חולם בהקיץ,"כשמישהו, בעיקר ילד, : חלמתי שאני ער גיבור ספרהּ היי,'תמיד יש בסביבה איזה מבוגר שמרשה לעצמו להפריע ולהגיד : משהו רע . גרועים פי כמה הםהילדכאילו עולל', ! םאתה שוב חול אלה המנופפים בידם אל מול פניו של הילד החולם בניסיון להעירו . זאת כמעט כל המבוגרים נוהגים כך . דוחק ! ובכלחאיזו גסות רו לכיבוש להחזירו אל המציאות שברח ממנה- ניתן-בלתיבהם צורך ? אינני הלרגעים אחדים . האם חלימה בהקיץ היא תמיד בריח בטוח . . . אני חולם בשביל לחיות את החלקים הרדומים שבחיי , עמ' 2001 ובשביל לנסות להבין טוב יותר את העולם הסובב אותי" ) ( . 12,22 יכרונות מהעתיד ז . כתיבת ספרו 7791-ביון הגיע לרומא ב ( הסתיימה כבר, והוא התמקד 1991 Memoir of the Future, ) בכתיבת האוטוביוגרפיה שלו . פרנצ'סקה ביון כותבת שראתה את השינוי שחל בו באותן שנים ואת ההקלה שהוא חש עת השיל מעליו

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר